Schermafbeelding-2020-07-27-om-09.11.44.jpg
Onderwijs

Interior Design and Styling-studenten tonen afstudeerprojecten tijdens online expositie

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Het had zo mooi kunnen zijn voor de studenten van de Jan des Bouvrie Academie: een stijlvolle expositie in de Lebuïnuskerk in Deventer van de zogeheten meesterproeven waarmee zij de opleiding afronden. Vanwege het coronavirus gaat dat helaas niet door, maar gelukkig zijn alle afstudeerprojecten door de hedendaagse digitale mogelijkheden tóch nog te bewonderen.

De studenten van de Jan des Bouvrie Academie, oftewel de opleiding Interior Design & Styling, hebben de afgelopen maanden keihard gewerkt om hun opleiding succesvol af te ronden. Dit deden ze veelal door een ontwerp te maken van een ruimte, gebouw of zelfs een heel complex, maar ook door bijvoorbeeld de vormgeving van een theaterstuk te verzorgen. Van het schetsen van het ontwerp tot het kiezen van materialen: elk aspect van ruimtelijke ontwikkeling kwam terug in de uitdagende opdrachten.

Het oorspronkelijke plan was om de resultaten tentoon te stellen in de Lebuïnuskerk in Deventer, maar vanwege de uitbraak van het coronavirus was dit niet mogelijk. En dus heeft de opleiding ervoor gekozen om een online expositie op te zetten: de XPO20. Op de Facebook-, LinkedIn-, en Instagram-pagina van de opleiding worden van 3 juli t/m 3 augustus linkjes gepost naar Youtube-video’s met het werk van de nieuwste generatie ruimtelijk vormgevers. En zo worden de meesterproeven van deze creatieve studenten dus toch nog aan het grote publiek getoond.

Hieronder het afstudeerproject van Lisa Mulder, één van de afgestuurde Interior Design and Styling-studenten:

Wil jij ook leren ontwerpen bij de Jan des Bouvrie Academie?

Meld je aan!
Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.