Bezoek Vietnamese Ton Duc Thang University aan Saxion-academie Financiën, Economie en Management
Organisatie

Double degree voor Ton Duc Thang University studenten na succesvolle afronding FEM-opleiding

Vanaf juli 2024 krijgen studenten van de Ton Duc Thang University uit Ho Chi Minh in Vietnam twee diploma’s, na succesvolle afronding van de Saxion bacheloropleiding International Finance & Accounting short degree (IFAS) aan de academie Financiën, Economie en Management (FEM).

“Een win-win situatie voor beide organisaties”, aldus FEM-directeur Sander Reinderink. Het betekent voor studenten dat hun kansen op de arbeidsmarkt groter worden, omdat ze zich op lokale en internationale bedrijven kunnen richten. De IFAS-opleiding van FEM wint hiermee aan populariteit in Vietnam. Nu de handtekening is gezet, ontvangen afgestudeerde TDT-studenten de Bachelor of Science in Finance & Control van Saxion en de Bachelor of Finance & Banking van Ton Duc Thang University.

Studenten die dit studiejaar instromen bij Ton Duc Thang, in de speciale Saxion-klas, krijgen als eerste twee diploma’s. De afrondende fase vindt plaats bij IFAS in Deventer. Deze erkenning geeft aan dat de overheid van Vietnam de diploma’s gelijkwaardig vindt.

De erkenning van een dubbel diploma is lastig te krijgen van de Vietnamese overheid, omdat zij dit niet zo vaak toestaat. Het dubbele diploma is het resultaat van meer dan een jaar voorbereiding en vele gesprekken. In de voorbereidingsfase hebben de scholen elkaar bezocht om zelf het onderwijs te ervaren en een programmavergelijking te maken.

Foto: van links naar rechts: Sander Reinderink - Directeur FEM, Hoang Cam Trang - Directeur academie Finance and Banking, Do Thi Thanh Nhan - manager academie Finance and Banking en Timber Haaker - Lector Business Models.