learning.jpg

Webinar Vraagbaak Online Onderwijs: Hybride onderwijs

Leestijd Minuten

Op 12 maart heb ik een webinar gevolgd, georganiseerd door de Vraagbaak Online Onderwijs over 'Goed hybride onderwijs: tips & tricks'. Ik heb dit webinar gevolgd omdat hybride onderwijs momenteel natuurlijk een veelgenoemd onderwerp is en ik graag van anderen hoorden hoe zij dit aanpakken en zij wellicht tips hebben waar ik nog niet aan had gedacht.

Tijdens het webinar werd er in eerste instantie een korte toelichting gegeven op hybride onderwijs en welke vormen hybride onderwijs gegeven wordt. Na deze toelichting kwamen er een aantal docenten en studenten aan het woord om hun ervaringen te delen. Vervolgens zijn we in break-outgroepen uit elkaar gegaan om met elkaar tips & tricks over het inzetten van hybride onderwijs te delen. Het groepje waarmee ik werd ingedeeld bestond 'helaas' uit twee andere deelnemers, die bij andere hogescholen, dezelfde soort functie hebben als ik. Ik zeg helaas, niet omdat deze mensen niets zinnigs te vertellen hadden, maar omdat ik graag ook wat input had ontvangen van docenten en/of studenten. Wij hebben het vooral gehad over het inzetten van de juiste hardware en het wel of niet opnemen van de lessen.

Een aantal tips die uit andere break-outgroepen naar voren zijn gekomen:

• Maak gebruik van een moderator tijdens je online lessen;
  • Vraag studenten om feedback en input;
  • Zorg voor goede techniek en goede microfoons;
  • Houd het simpel.

Kijk op de site voor alle tips en het volledige verslag van het webinar. Hier kan je het webinar ook terugkijken.