FieldlabCIM.png

Project UpTex ‘Studenten vertellen over hun bevindingen’

Leestijd Minuten

Studenten van Saxion en Aventus verkenden in de eerste helft van 2021 de mogelijkheden om niet-herdraagbaar textiel te verwaarden. Ze keken daarbij in de volle breedte naar productdesign en marketing.

Welk type ingezameld textiel kunnen we hergebruiken of recyclen? Welke producten zijn geschikt voor het naaiatelier van Circulus-Berkel? Welke zijn kansrijk om op de markt gebracht te worden? Voor welk type consumenten? De studenten verkenden de antwoorden op deze vragen. Het leverde nuttige inzichten op. Dit filmpje is deel 2 van een serie die verslag doet van de voortgang van het project.

Het project is een samenwerking tussen Aventus, Circulus-Berkel/Techniekfabriek, CirkelWaarde, Het Goed, Leger des Heils/ReShare en Saxion Hogeschool. Het project wordt begeleid door KplusV. Opdrachtgever is de Gemeente Deventer.

Kijk voor meer informatie op: Uptex Deventer | Circulus-Berkel