Cherit

Alumnus Stefan ontvangt financiering vanuit Saxion START!up fonds

Leestijd Minuten

Stefan Völkers is alumnus van Saxion en heeft recent met zijn bedrijf Cherit financiering ontvangen vanuit het Saxion START!up fonds. Cherit ontwikkelt en verkoopt de Magische Muur, een actief game systeem dat kinderen op een laagdrempelige manier door middel van games in beweging brengt. Daarmee hoopt Cherit een bijdrage te kunnen leveren aan het bevorderen van beweging van kinderen.

Uit onderzoek blijkt namelijk dat 81% van de kinderen te weinig beweegt volgens de richtlijn van de Wereldgezondheidsorganisatie (World Health Organization, 2020). De Magische Muur is op dit moment al te vinden bij Ballorig in Enschede én in Groningen.

Stefan Völkers over de financiering en samenwerking met Saxion: “Ik ben erg blij met de financiering die ik heb ontvangen om Cherit verder te groeien. Het Saxion Centrum voor Ondernemerschap heeft mij veel ondersteuning gegeven bij het opzetten van mijn bedrijf tijdens mijn studietijd. Daarnaast is het erg fijn om onderdeel van de incubator te zijn waar ik dagelijks ben omringt met gelijkgestemde jonge ondernemers.”

André Roos over de financiering van Cherit: “Het Saxion START!up fonds is een mooi financieringsinstrument waarbij we ondernemingen zoals die van Stefan in een vroege fase kunnen ondersteunen. Het is fijn om te zien hoe een student bij ons verschillende programma’s kan doorlopen, financiering kan ontvangen en uiteindelijk nu zelfs een kantoor kan hebben in onze incubator. De potentie van Cherit is groot en tegelijkertijd is er nog veel werk te verzetten. Deze financiering helpt om daar een begin mee te maken. ”

Stefan Völkers heeft Creative Media and Game Technologies gestudeerd en studeerde in de zomer van 2022 af door middel van een afstudeeropdracht in zijn eigen bedrijf. Hierbij ontving hij business coaching vanuit het Saxion Centrum voor Ondernemerschap in het LevelUP programma.

Lees ook: Spelen, bewegen en revalideren met de Magische Muur van Stefan: 'Het geheim zit in de software'