AlumnusLex.jpg
Onderwijs

De kleine momenten die je leven kunnen veranderen: alumnus Lex vertelt hoe hij zijn passie heeft ontdekt

Elcin Coraklar.jpg
Elçin Çoraklar Leestijd Minuten

Lex Soer is oud-student van de opleiding Kunst en Techniek, tegenwoordig Creative Media and Game Technologies. Studentredacteur Elcin ging in gesprek met Lex over zijn dromen, studententijd en hoe bepaalde keuzes in zijn leven geleid hebben tot een succesvolle carrière. Een verhaal vol met dankbaarheid, daadkracht en besluitvaardigheid.

Er zijn momenten waarop een keuze je leven compleet kan veranderen. En vaak ben je je niet bewust van deze korte momenten die je leven een totaal andere wending kunnen geven. Lex Soer weet deze kleine momenten heel goed te herkennen. Hij maakt zijn keuzes daarom ook vaak op basis van gevoel. Niet te lang nadenken en je kansen pakken, dat is waar Lex voor gaat. Hooguit kun je de verkeerde keuze maken en onderuit gaan, vertelt hij. Maar wat als die verkeerde keuzes een aanleiding zijn voor iets mooiers?

Later als ik groot ben…

Wat je later wilt worden, is je vroeger vast regelmatig gevraagd. En misschien nu ook nog wel! Ook Lex had een bijzondere kinderdroom. Namelijk het bouwen van attracties voor de Efteling. En dit was meer dan een droom voor Lex. Het was een streven in zijn leven. Daarom begon hij met de opleiding Bouwkunde aan Hogeschool Saxion. Maar na een half jaar ontdekte Lex dat de opleiding Bouwkunde niet bij hem paste. Het was voor hem te wiskundig, en Lex was iemand die van afwisseling en creativiteit hield.

Van verkeerde keuze naar een ontdekking

Dankzij zijn verkeerde keuze voor de opleiding Bouwkunde, ontdekte Lex dat hij zijn creativiteit ook binnen zijn werk moest gebruiken. Nadat Lex deze passie verder had onderzocht, kwam hij terecht bij de opleiding Creative Media and Game Technologies. De afwisseling in de vakken die hij tijdens deze opleiding kreeg, was de soort creativiteit waar hij altijd naar op zoek was. Lex hield zich bezig met verschillende scripts en leerde de taal van coderen. Tegelijkertijd deed hij projecten in video- en fotografie en leerde hij conceptueel denken.

De kleine momenten die het leven van Lex veranderde

Toen Lex bezig was met een presentatie tijdens zijn minor Digital Marketing, was er een gastdocent aanwezig. Deze gastdocent was de toenmalige eigenaar van Limesquare. Na de presentatie had de gastdocent Lex benaderd om een bijbaan én stage bij Limesquare aan te bieden. Een kort moment van keuze, zorgde ervoor dat Lex vijf jaar later nog steeds bij Limesquare werkt. Limesquare werd uiteindelijk in 2018 overgenomen. En ook toen ging Lex op zijn gevoel af en bleef hij werken bij Limesquare, nadat Eeke Olijve de nieuwe eigenaar werd.

Studententijd

Wat Lex het meeste bij is gebleven uit zijn studententijd, zijn nog altijd de onvergetelijke projecten. Vol enthousiasme vertelt Lex over de gave projecten die hij met groepsgenoten heeft opgezet. Van interactieve machines bouwen tot aan campagnes opzetten voor opkomende merken.

Limesquare

Bijna zes jaar later werkt Lex nog steeds voor Limesquare. Alles wat hij tijdens zijn bijbaan bij de BCC heeft geleerd rondom verkoop en klantcontact, heeft Lex meegenomen naar zijn baan bij Limesquare. Zijn passie voor sales en de creativiteit van deze functie, zorgen ervoor dat Lex goed op zijn plek zit bij Limesquare. De ruimte die Limesquare biedt om te groeien en zijn ambities na te streven, zorgt ervoor dat Lex kan doen waar hij gelukkig van wordt.

Binnen Limesquare heb ik hele mooie stappen gezet. Ik heb mijn interesse voor sales en klantcontact altijd aangegeven binnen Limesquare. Het moment om dit aan te pakken, kwam in mei 2021. Ik groeide door naar de functie Marketing Consultant.

Droombaan

Lex vindt dat zijn baan bij Limesquare een droombaan is. Het team voelt eigen en er is een ontzettend goede cultuur binnen het bedrijf, vertelt Lex. Studenten die ook op zoek zijn naar hun passie en droombaan: denk niet te lang na over mogelijkheden en pak jouw kansen. Omdat Lex zijn bijbaan, minor én stage serieus had genomen, heeft hij hierdoor ook zijn baan bij Limesquare gevonden.

Onderschat de waarde van de minor niet. De minor heeft mij hier gebracht. Ik denk altijd aan hele kleine momentjes die mijn leven veranderd hebben. En voor mij is dat de keuze voor deze minor geweest. Als ik mij niet op tijd had ingeschreven voor deze minor, was ik nooit op dit punt in mijn leven geweest en was de kans heel klein dat ik bij Limesquare terecht was gekomen.

Van kinderdroom tot realiteit

Er is een groot verschil tussen dromers en mensen die hun dromen waar willen maken. Want de laatste mensen ondernemen actie. Net zoals in het boek Big Magic van Brené Brown wordt gezegd: “Je wil heel graag de loterij winnen, maar heb je ooit een lot gekocht?” Lex is iemand die actie onderneemt, kansen durft te pakken en zijn dromen hardop uitspreekt. Of hij nog steeds een kinderdroom heeft? Zeker. Lex droomt er nog steeds van om te werken met de Efteling, al dan wel vanuit zijn droombaan bij Limesquare. En daar blijft hij nog altijd naar streven!

Elcin Coraklar.jpg

Elçin Çoraklar

Elçin studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze is erg ondernemend en heeft daarom ook altijd een volle agenda, maar toch houdt ze ruimte over om te genieten. In haar vrije tijd staat ze vaak in de keuken of droomt ze weg op Pinterest. Ook pakt ze regelmatig haar koffer om nieuwe plekken te ontdekken.