Kom naar de Saxion Well-being Week 2022

Kom naar de Saxion Well-being Week 2022

Elcin Coraklar.jpg
Elçin Çoraklar Leestijd Minuten

Eind november organiseert Saxion de Well-being Week. In een uitgebreid programma zoomen we in op de volgende drie aspecten: mentaal, fysiek en sociaal welzijn. Kom je ook?

Als student wordt er veel van je verwacht en gevraagd. Dit kan ervoor zorgen dat je vergeet aandacht te besteden aan je fysieke en mentale gezondheid. Hierdoor kun je tegen problemen aanlopen tijdens je studie. Daarom is het belangrijk om goed voor je gezondheid te zorgen, zodat je een plezierige studententijd kunt beleven.

Het belang van welzijn

Well-being (welzijn) is meer dan wellness en mentale gezondheid. Het gaat over je omgeving, je gewoontes, de balans tussen je werk/studie en je privéleven. Naast interne factoren hebben vele externe factoren invloed op jouw welzijn.

Hoe zorg je het beste voor je eigen welzijn? Well-being gaat over fysieke en emotionele aspecten. Hoe zorg je voor je lichaam, blijf je fysiek fit en eet je gestructureerd gezond? En hoe sta je in het leven? Hoe zijn je relaties met je familie en vrienden en hoe uit je je emoties? Al deze dingen hebben effect op het totale plaatje.

Om weer wat dichter bij jezelf te komen, nodigen we je graag uit voor de activiteiten die deze Well-being Week plaatsvinden.

Er zijn verschillende activiteiten op creatief, sportief en spiritueel vlak.

Doe mee met yoga, maak een mok (en versier 'm) of leer journallen. Naast het persoonlijke aspect, kun je ook socializen tijdens de Well-being Week. Doe mee aan de Speeddate-a-friend-activiteit of geniet van een lekker dinner onder het thema ‘Sharing is caring’. Pool dancen? Dat kan op dinsdagavond!
Van mediteren tot yoga, van lezingen over presenteren en challenges om jezelf en anderen uit te dagen: tijdens de Saxion Well-being Week 2022 is er vanalles te doen.

Wanneer?

Het event vindt plaats op 29 november, 30 november en 1 december 2022. De Saxion Well-being Week wordt georganiseerd voor en door studenten.

Bekijk hier het volledige programma (PDF) per dag, inclusief mogelijkheid om je aan te melden voor de events.

Zien we je dan?

Elcin Coraklar.jpg

Elçin Çoraklar

Elçin studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze is erg ondernemend en heeft daarom ook altijd een volle agenda, maar toch houdt ze ruimte over om te genieten. In haar vrije tijd staat ze vaak in de keuken of droomt ze weg op Pinterest. Ook pakt ze regelmatig haar koffer om nieuwe plekken te ontdekken.