Abeje Mersha
Corporate

Abeje is professor Unmanned Robotic Systems bij Saxion en wil met zijn onderzoek echt impact maken

Dennis Moekotte
Dennis Moekotte Leestijd Minuten

“Ik vind het werken met jonge en enthousiaste talenten het allerleukst aan mijn werk,” vertelt Abeje Mersha. Als professor Unmanned Robotic Systems bij Saxion maakt hij met zijn team “echt het verschil voor urgente maatschappelijke uitdagingen.”

Bijvoorbeeld met ontwikkelen van drones met sensoren die ondersteunen bij het blussen van branden of bij het vroegtijdig opsporen en bestrijden van de eikenprocessierups.

Abeje haalde zijn bachelor Elektrotechniek in Ethiopië en zijn master en PhD bij de Universiteit Twente. Omdat hij altijd al geïnteresseerd was in onderzoek dat impact heeft en graag met jonge talenten wilde werken, koos hij voor een baan bij Saxion. “Van Saxion heb ik ook de ruimte en ondersteuning gekregen om Nederlands te leren.”

De komende vijf jaar wil hij met zijn onderzoeksgroep impact maken: op de regio, maar ook nationaal en internationaal. Meer weten? Check dan de video.

Wil jij verschil maken voor de wereld van morgen?

Bekijk onze vacatures!
Dennis Moekotte

Als freelance camerajournalist vind je Dennis steeds vaker in de gebouwen van Saxion. Zijn passie ligt in het vertellen van verhalen in beeld en geluid (en daar schrijft 'ie af en toe ook bij). Met zijn bedrijf Moekotte Media richt hij zich op maken van uiteenlopende videoproducties. In zijn vrije tijd houdt hij van koken en van wandelen met zijn twee honden.