Stadscampus Enschede - opleiding Bedrijfskunde Saxion - hbo | Word bedrijfskundige
Corporate

Uitspraak in aangifte van diefstal toetsvragen

Leestijd Minuten

Saxion is blij dat deze rechtszitting op basis van haar aangifte nu is afgerond en is tevreden met de uitspraak.

Dit is belangrijk voor Saxion. Al weegt dit, zoals tijdens de rechtszitting ook ter sprake kwam, niet op tegen de maatschappelijke impact die het heeft gehad en de onrust die erdoor is veroorzaakt bij onze studenten en medewerkers.

Saxion heeft alle mogelijke stappen ondernomen om de onderste steen boven te krijgen en het is goed dat het Openbaar Ministerie is overgegaan tot vervolging en dat de rechter zich daar nu over heeft uitgesproken. We zullen de uitspraak goed bestuderen en bekijken of er informatie is voor de interne onderzoekscommissie die aanleiding geeft tot verder onderzoek naar gebruik van gestolen toetsvragen door individuele studenten.