Studenten HBO-Rechten Saxion winnen landelijk debattoernooi

Saxion-studenten HBO-Rechten winnen landelijk debattoernooi

Leestijd Minuten

Donderdag 22 juni vond het landelijke HBO-Rechten Debattoernooi 2023 plaats. Namens Saxion deden zes tweedejaarsstudenten mee: Thimo Heinhuis, Roy Brenneisen, Serkies Kurt, Stepan Nadarajah, Jochem ten Thij en Anouk Lentfert.

Na drie rondes, waarin zij de degens kruisten met studenten HBO-Rechten van andere hogescholen, kwam team Saxion als winnaar uit de bus! Als klap op de vuurpijl werd Roy ook nog eens uitgeroepen tot beste spreker van het toernooi. Een flinke wisselbeker en medailles mochten mee terug naar Enschede als beloning voor deze knappe prestatie.

In het kader van de module ‘Recht en ethiek in de juridische beroepspraktijk II’ kregen alle tweedejaars een workshop debatteren. Thimo, Roy, Serkies, Stepan, Jochem en Anouk meldden zich aan om mee te doen aan het debattoernooi. Zij kregen daarna een verdiepende workshop van de Debatunie en coaching van docenten.

Ik ben ontzettend trots op hoe wij ons als team ontwikkeld hebben. Ik durfde niet te dromen van een overwinning, maar toch is dat gelukt. Een ervaring die we nooit meer gaan vergeten!

Roy Brenneisen

Tijdens het toernooi werd niet alleen het team dat de beste inhoudelijke argumenten had gebracht in het zonnetje gezet, maar ook de beste spreker van het toernooi. Dat werd Saxion-student en teamcaptain Roy Brenneisen, die een prachtige beker mee naar huis mocht nemen.

Studenten HBO-Rechten Saxion winnen landelijk debattoernooi

Van links naar rechts: Serkies Kurt, Thimo Heinhuis, Thomas Riemersma (docent), Roy Brenneisen, Eloy Winkelman (docent), Anouk Lentfert, Stepan Nadarajah, Lesley Fisscher (docent), Jochem ten Thij en Esther Lankamp (docent).