Lotte en Merlin en hun bedrijf Helemaal Content Saxion Centrum voor Ondernemerschap
Organisatie

Studenten Lotte en Merlin zijn trotse eigenaresses van hun eigen bedrijf Helemaal Content: ‘Twijfels om je in te schrijven bij de KVK? Gewoon doen!’

Leestijd Minuten

Sociaal, ondernemend én trotse eigenaresses van hun eigen bedrijf Helemaal Content. We hebben het over de creatieve, commerciële economie studenten Lotte en Merlin. “Op dit moment zijn we druk bezig om ‘Helemaal Content’ te laten groeien.”

Gestart met schoonmaken

Het klinkt misschien als muziek in je oren: het starten van je eigen bedrijf. Maar hoe begin je zoiets? Zowel Merlin als Lotte wilden beide graag een eigen bedrijf beginnen, maar met wat was eerst nog even onduidelijk. “Op Instagram zagen we vaak van die ‘satisfying’ schoonmaakfilmpjes voorbijkomen. Je weet wel, dat ze met zo’n stofzuiger over de stof van een bank of fauteuil heengaan om het weer schoon te krijgen. Die filmpjes wilden we zelf ook graag maken. Dus, zogezegd zo gedaan. We hebben zo’n stofzuiger geleend en zijn gestart met het maken van die video’s. Op dat moment kwamen we er vrij snel achter dat we de content maken veel leuker vonden dan het schoonmaken zelf.”

Eerste klant bij de vrijdagmiddagborrel

Daarna is het contentballetje gaan rollen. “Onze eerste klant hebben we gekregen bij een vrijdagmiddagborrel in februari 2022. Het begon als een grapje, maar uiteindelijk mochten we toch echt de socials van het bedrijf gaan beheren. In juni 2022 hebben we ons ingeschreven bij de Kamer van Koophandel als Helemaal Content om alles officieel te maken. Twijfel je om je in te schrijven bij de Kamer van Koophandel? Onze tip: gewoon doen! Niet geschoten is altijd mis toch? We maken met ons bedrijf ‘Helemaal Content’ andere bedrijven helemaal content, met content. Begrijp je het nog? De focus leggen we vooral op beeld. Het is namelijk bewezen dat beeld 80% beter blijft hangen dan tekst. Mede door de minor ‘Startup Ondernemer’ van Saxion Centrum voor Ondernemerschap kunnen we nu echt vooruit. Inmiddels zijn we een aantal (vaste) klanten rijker.”

Studeren en ondernemen

Af en toe is het natuurlijk best ingewikkeld om naast een studie ook te ondernemen. "Toen we beide een keuze moesten maken voor een minor kwamen we de minor ‘Startup Ondernemer’ tegen. Deze minor was eigenlijk onze eerste keuze. Waarom? Omdat het echt perfect aansluit bij onze wensen als beginnende ondernemers. Het is belangrijk dat je een minor kiest waar jij meer over wil leren, in door wil groeien en dat het natuurlijk iets is dat echt bij je past. Onze droom is om door te groeien met ons bedrijf Helemaal Content. Door de minor ‘Startup Ondernemer’ krijg je een stabiele basis als bedrijf. Daarnaast zijn de verhalen van ondernemers heel motiverend, daar leer je ook veel van. Laatst kregen we bijvoorbeeld nog een motiverende tip van Digital Agency Kemari: ‘groots denken, er is vaak meer mogelijk dan je denkt’.”

Wil jij ook ondernemen naast je studie?

Lees meer over het Centrum voor Ondernemerschap