Ook jouw (buitenland) avonturen met de wereld delen?

Saxion Nomads

Veel studenten hebben het op hun bucketlist staan: reizen. Maar waarom wachten tot je je papiertje hebt? Elk jaar slaan tal van Saxion-studenten hun vleugels uit om te studeren in het buitenland.

Alle artikelen in Saxion Nomads

Esmee.jpg Studentenleven

Esmée studeert in Barcelona en mag haar tas niet op de grond zetten

Esmée studeert Hotel Management. Een deel van die opleiding dien je in het buitenland te volgen, maar gelukkig wilde Esmée altijd al naar Spanje. Daarom doet ze daar nu haar managementstage in Barcelona, terwijl ze ook haar Spaans oefent. “Spanjaarden zijn heel sociaal, je zult hier geen moeite hebben om mensen te ontmoeten.”

RikkeNomads.jpg Studentenleven

Rikke ontdekte Cambodja tijdens haar minor: ‘We gingen met de tuktuk naar school’

Rikke Drenth (midden) is vierdejaarsstudent aan de Lerarenopleiding Basisonderwijs (pabo) en is net terug van haar minor in Cambodja. In Cambodja werkte Rikke vier maanden lang aan projecten waarbij ze Engels gaf aan kinderen in een communitycentrum. “Op het moment dat ik binnenkwam in het lokaal, stonden ze allemaal op en begroetten ze mij door hun handen tegen elkaar te doen.”

Singepore Studentenleven

Met z’n vieren voor stage naar Singapore: ‘Het is een totaal andere wereld’

Denis, Jan Willem, Mark en Mart leerden elkaar kennen tijdens hun studie Technische Bedrijfskunde en gingen samen op avontuur. Alle vier lopen ze stage bij VDL in Singapore. Jeugdvrienden Mark en Mart delen hun verhaal. ‘Na een paar dagen van hotel naar hotel verhuisd te zijn, kwam het bericht dat ons appartement gecanceld was.’