HOI Eindfeest 2017

Studentenverenigingen

Studeren is meer dan alleen kennis opdoen. Je maakt ook deel uit van het studentenleven en daar komen nog wat keuzes bij kijken, zoals het wel of niet lid worden van een studentenvereniging. Precies daarom stellen wij een aantal studentenverenigingen aan je voor, zodat jij als (toekomstige) student weet wie ze zijn. Lees hier de leukste items over studentenverenigingen binnen Saxion!

Alle artikelen in Studentenverenigingen

Studentenleven

Vijf tips om medestudenten te ontmoeten tijdens je nieuwe studie

Het begin van een nieuwe studie kan spannend en overweldigend zijn. Naast het leren van nieuwe vakken en het ontdekken van je nieuwe school, is het belangrijk om nieuwe mensen te ontmoeten en vriendschappen te sluiten. Het opbouwen van een band met gelijkgestemde medestudenten kan je studententijd verrijken. In deze blog deelt Studentredacteur Elçin vijf handige tips om jou te helpen bij het ontmoeten van medestudenten.

Maak kennis met DroneTeam Twente: ‘Wij willen echt een impact maken’ Studentenleven

Maak kennis met DroneTeam Twente: ‘Wij willen echt een impact maken’

Een verschil maken, dat is wat ze willen. De leden van het DroneTeam Twente werken ieder jaar aan een drone om mee te doen aan de UAS Challenge, een prestigieuze wedstrijd in Engeland. Maar dat is niet het enige doel. De studenten willen de wereld vooruit helpen door hun drone in te zetten voor humanitaire hulp.

Daan werkt met Electric Superbike Twente aan racemonster met topsnelheid van meer dan 300 km/u Studentenleven

Een topsnelheid van meer dan driehonderd kilometer per uur. Van 0 naar 100 in drie seconden. Studenten van Electric Superbike Twente werken aan een waar racemonster. Creative Business-student Daan Podt is binnen het team verantwoordelijk voor de Marketing & Media. Hij geniet volop van de ontwikkeling van de volledig elektrische motor. “Ik heb nog geen moment spijt gehad dat ik voor een tussenjaar heb gekozen.”