Onderwijs & Opleiden3.jpg
Deeltijd

Basisonderwijs en kinderopvang, leiding geven aan een IKC

Deze scholing is in de vorm van maatwerk. Geïnteresseerd? Neem contact met ons op! Je wilt dat jouw integraal kindcentrum (IKC) de beste keuze is voor je leerlingen. Scherp jouw leidinggevende vaardigheden aan en leer op een inspirerende manier leiding geven aan een IKC.

Meld je nu aan

Selecteer je startdatum en plaats naar keuze en kies 'aanmelden'.

Inschrijven voor deze cursus is momenteel niet mogelijk. Nieuwe data volgen.

• Type

Cursus

• Start in

Anders

• Vakgebied

Onderwijs & Opleiden

• Duur

6 maanden

• Prijs

Variabel

• Plaats

Externe locatie

Wat kun je straks?

Na het volgen van deze cursus kun jij straks:

• Een visie- en beleidsdocument toepassen voor jouw integraal kindcentrum (IKC)
  • Een duidelijke visie en gericht beleid voor ontwikkelen van het IKC
  • Leidinggeven met aangescherpte vaardigheden

Ontwikkel visie en beleid voor integraal onderwijs en leren

Richting geven aan jouw visie en beleid, daar ben je in deze cursus mee bezig. We stimuleren je om voorbij de horizon te kijken. Onze trainers helpen je met kennis en kritische vragen. Zo scherp jij je visie aan en maak je beleid toegespitst het integraal onderwijs op jouw integraal kindcentrum (IKC).

Inhoud

In vijf scholingsdagen wordt er gewerkt aan een richtinggevend visie- en beleidsdocument dat de basis gaat vormen voor de gezamenlijke verdere ontwikkeling van het IKC.

De ochtend is bestemd voor het inhoudelijke gedeelte: het delen van kennis en theorie. ’s Middags werken we aan het toepassen van de opgedane kennis voor het eigen IKC. Het beleidsplan tot stand komt bevat de volgende onderdelen:

• Missie/visie en kindbelofte
  • Concept en visie op leren
  • Ouderbetrokkenheid
  • Leiderschap in het IKC
  • Communicatie intern en extern

Afronding

Afronding/ Beoordeling

Niet van toepassing.

Certificering

Na afloop ontvang je een certificaat.

Lesdagen en locaties

De opleiding wordt als maatwerktraject aangeboden, waarbij rekening wordt gehouden met specifieke wensen. De data en locatie worden in overleg vastgesteld.

Niet van toepassing bij maatwerktraject.

Wil je gebruik maken van termijnbetaling?

Termijnbetaling is over het algemeen mogelijk indien het cursusbedrag hoger is dan € 1.000. Hieraan zijn € 24 administratiekosten verbonden. Nadat je aanmelding is goedgekeurd ontvang je van ons een factuur met het verzoek om je cursusbedrag te betalen. Je kunt op dat moment zelf aangeven of je in termijnen wilt betalen of dat je het gehele bedrag in één keer betaalt.

Toelating en aanmelden

Toelating

Doelgroep: College van Leidinggevenden van een IKC.

Voorwaarde:

Het voltallig College van Leidinggevenden moet deelnemen aan de opleiding. Je kunt feedback geven aan andere deelnemers onder het motto 'samen leren om tot opbrengst te komen'. We verwachten dat je na elke cursusdag de resultaten met je team bespreekt en afstemt.

Voor algemene informatie en aanmelden kun je contact opnemen met:
Monique ter Bogt, projectcoördinatieTransfer
T:  06 82203043