studieadviesopmaat-header.jpg

Studieadvies op maat

Je wilt je verder ontwikkelen en overweegt serieus om je in te schrijven voor een deeltijdopleiding. Maar hoe weet je zeker of de studie die je wil doen bij jou past? Wij denken graag met je mee tijdens een persoonlijk Studieadvies op maat-gesprek.

Dit kun je verwachten van een Studieadvies op maat-gesprek

In dit persoonlijke gesprek met een studiecoach kijken we samen of de studie van jouw keuze bij jou past en wat nodig is om te kunnen starten. Tijdens dit gesprek kun je al je vragen stellen over bijvoorbeeld de inhoud of de loopbaanmogelijkheden. Maar ook hoe je je studie kunt combineren met je werk en privéleven.

Het gesprek helpt je ook wanneer je nog twijfelt tussen opleidingen of wanneer je advies nodig hebt over hoe je een relevante praktijkomgeving vindt voor je deeltijdbachelor of module. Uitgangspunten zijn jouw achtergrond, (voor)opleiding, eventuele werkervaring én natuurlijk jouw loopbaanwensen.

Een Studieadvies op maat-gesprek aanvragen

Een Studieadvies op maat-gesprek aanvragen doe je heel simpel via de START-applicatie. Hier kom je terecht door op de rode knop onderaan deze tekst te klikken. Druk op de START-inlogpagina op de knop 'Studieadvies op maat aanvragen' en vul je gegevens in. Wij nemen vervolgens contact met je op.

Voor de volgende deeltijdopleidingen is het op dit moment helaas niet mogelijk om een studieadvies op maatgesprek aan te vragen:

• Deeltijd masteropleidingen
  • Associate degree Pedagogisch Educatief Professionals
  • Leraar basisonderwijs (Pabo)

Let op: Heb jij je al aangemeld voor een opleiding via Studielink? Dan krijg je via de mail een uitnodiging voor een Studieadvies op maat-gesprek.

Wil jij persoonlijk advies over je studiekeuze?

Via de knop hieronder kom je op de inlogpagina terecht van START.

Vraag een Studieadvies op maat-gesprek aan!

Relevante informatie

De toelaatbaarheid voor een (deeltijd)opleiding wordt beoordeeld door de Studentregistratie van Saxion naar aanleiding van je aanmelding. Een deeltijdopleiding duurt standaard vier jaar. De opleidingsduur is afhankelijk van jou zelf en je relevante werkervaring en/of eerder behaalde opleidingen.

Studeren in je eigen tempo

Het is mogelijk om een deeltijdopleiding in je eigen tempo te volgen, zodat je studie goed aansluit op je werk- en thuissituatie. Je kiest er dus zelf voor om de opleiding sneller of juist langer dan in vier jaar te doen.

Validering

Veel professionals hebben zich door de jaren heen ontwikkeld in hun werk. Vaak door opgedane werkervaring, soms ook door een of meerdere cursussen, of een niet afgemaakte hbo-opleiding. Waardevolle kennis of ervaring die soms een voorsprong in jouw (toekomstige) studietraject kan opleveren. Valideren van jouw werk- en leerervaring. Bij ons kan dat op verschillende manieren, waaronder met het Valideringstraject dat we hier speciaal voor ontwikkeld hebben.

Lees alles over het valideringstraject!

Overleg met je studiecoach

Als je wilt weten of je recht hebt op vrijstellingen voor bepaalde vakken in je deeltijdopleiding, kun je terecht bij je eigen studiecoach.

Bij de start van je deeltijdopleiding heb je een relevante praktijkomgeving nodig. Een organisatie waar je beroepsproducten voor de opleiding kunt maken, bijvoorbeeld je huidige baan. Op deze manier pas je de theorie direct toe in de praktijk en kun je vanuit jouw praktijkomgeving vraagstukken inbrengen.

Heb je nog geen relevante praktijkomgeving? Dan helpen we je hoe je deze kunt vinden. Zodat je ook kan starten met de opleiding wanneer je je wilt omscholen of op zoek bent naar een baan.

Waaraan kun je denken bij een relevante praktijkomgeving?

Wij zetten een aantal mogelijkheden voor je op een rij:

• Een baan in het werkveld van de opleiding waarin werken en leren op hbo-niveau mogelijk is en waar je opdrachten en beroepsproducten kunt maken.
  • Een werkgever die jou de mogelijkheid biedt om opdrachten en beroepsproducten op hbo-niveau te maken.
  • Vrijwilligerswerk bij een relevante organisatie, die je de mogelijkheid biedt om opdrachten en beroepsproducten op hbo-niveau te maken.
  • Een bedrijf waarmee je duidelijke afspraken hebt gemaakt om opdrachten en beroepsproducten op hbo-niveau te maken.
  • Collega’s met minimaal hbo-werk- en denkniveau, die te consulteren zijn op onderwerpen/ thema’s die relevant zijn voor jouw studie.

Weten of jouw praktijkomgeving relevant is of hoe je die vindt? Studieadvies op maat!

Hoe weet je nu of jouw praktijkomgeving voldoende relevant is voor jouw studie? Of wanneer je deze praktijkomgeving niet hebt, hoe kunnen we zorgen dat je jouw opdrachten kunt doen? Daarover krijg je advies tijdens het ‘ Studieadvies op maat’. In dit persoonlijke gesprek over je studie, bespreken we o.a. je studiekeuze en de omstandigheden voor het goed kunnen volgen en afronden van je studie.