Oxytoc.jpeg
Studentenleven

Hotspot: Studievereniging Oxytoc

Leestijd Minuten

Als er één studievereniging is die het goed voor elkaar heeft, is het Oxytoc wel. De Enschedese vereniging voor laboratoriumgerichte studies heeft genoeg ruimte waar jij lekker kunt studeren of bijpraten met studiegenoten.

Rondom de verenigingskamer, het zogenaamde ‘Oxyhok’, is het altijd gezellig druk: het bestuur is bezig met haar taken, actieve leden druppelen regelmatig binnen voor een kop koffie, thee of cup-a-soup en aan de tafels wordt druk overlegt door projectgroepjes. Ideaal dus, voor als je een tussenuur hebt of na de lessen nog geen zin hebt in je huisgenoten of ouders.

Studeren, of toch niet?

Wil je een middag echt serieus bezig met je studie en je tentamenweek tot een goed einde brengen? Dan kun je misschien beter je belangrijkste taken ergens anders afronden. Vaak is het zo gezellig dat je minder gedaan krijgt dan gehoopt. Kom wel vooral even langs het hok als je vragen hebt over de stof, de ouderejaars hebben het al een keer gedaan en kunnen je goed helpen.

The day after

Het enige moment dat er wat minder reuring is bij de studievereniging, is na een goed feestje georganiseerd door Oxytoc zelf. Dan zijn de banken gevuld met ietwat brakke studenten in groene verenigingstruien die gezellig napraten over de avond ervoor (en hoe zwaar het college van vanochtend was). Ach, je moet er wat voor over hebben he..

Studievereniging Oxytoc vind je in Enschede, Schierbeek 4.17.