LABor.jpeg
Studentenleven

Hotspot: Studievereniging LABor in Deventer

Leestijd Minuten

LABor staat bekend als een van de meest actieve studieverenigingen. Het is dan ook geen wonder dat het rondom het hok van de vereniging voor Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek en Chemie altijd gezellig is. Ondanks dat ze niet zo veel ruimte hebben.

Klein maar fijn is dan ook de beste beschrijving van LABor’s verenigingskamer. De kerstlampjes hangen al en ook een klein dennenboompje heeft zijn intrede gedaan om het extra gezellig te maken. Helaas hebben ze geen aangrenzende ruimte om te studeren, maar des te gezelliger is het in de verenigingskamer zelf. De hele dag door druppelen er leden binnen om een praatje te maken, vragen te stellen aan het bestuur of een labjournaal te halen voor hun opdrachten.

Druk aan het werk

Als je denkt dat er alleen maar gekletst wordt in het LABor-hok, heb je het mis. Het bestuur is er ook hard aan het werk voor de vereniging en hun eigen studie. Het voordeel daarvan is dat er meestal tussen 09:00 en 16:00 altijd wel een bestuurslid is waarbij je terecht kunt. Wij hebben uit betrouwbare bron vernomen dat ze het werk graag even neerleggen om bij te praten. Ook handig: als er niemand aanwezig is, hangen ze vaak een briefje op de deur waar je ze kunt vinden.

VriMiBo

De vrijdagmiddagborrels van LABor zijn inmiddels bij iedereen bekend en hartstikke populair. Vanaf vier uur mogen de biertjes uit de koelkast en vind je bij het hok niet alleen studenten, maar ook docenten en zelfs een enkele technisch onderwijsassistent. Doordat de opleidingen die LABor onder haar hoede neemt er klein zijn, kent iedereen elkaar en dat komt de sfeer absoluut ten goede.

Je vindt studievereniging LABor bij Saxion Deventer in A.068.