IManage studiereis 2017.jpg
Studentenleven

IManage: ‘We zijn een grote, gekke vriendengroep’

Deze week is het feest bij IManage. De studievereniging bestaat vijf jaar en dat wordt groots gevierd met tradities, een heuse poolparty en een gala. Samen met voorzitster Lisa Maria Baum en lustrumcommissievoorzitter Mart Seugling kijken we terug op de afgelopen jaren en vragen we ons af ‘What’s next for IManage?’

Vijf jaar geleden besloten een aantal vrienden dat ze iets terug wilden doen voor de academie door een studievereniging op te richten. Ze kregen een minuscuul kantoor toegewezen en IManage was geboren. Een van de tradities binnen de studievereniging is het beerpongtoernooi. “Dat was een van de eerste activiteiten die het eerste bestuur organiseerde, sindsdien doen we dat elk jaar,” vertelt Lisa. Ook tijdens het lustrum mogen de Beer Olympics dan ook niet ontbreken. “Ik had nooit verwacht dat ik bij een studievereniging zou gaan. Maar na die activiteit heb ik me aangemeld en dat was een van de beste beslissingen van mijn leven,” zegt Mart.

Het leukste aan IManage is volgens Lisa en Mart dan ook niet een bepaalde mijlpaal, maar het groepsgevoel. “We hebben inmiddels 400 leden en zijn een grote familie. Dat begint al tijdens de HOI. We zorgen dat iedereen het naar zijn zin heeft en na die week blijven de mensen over die echt een hart hebben voor de vereniging,” zegt Mart. “Ik heb nog nooit zo’n goede vriendengroep gehad en vind het mooi dat iedereen voor elkaar zorgt. Laatst haalde ik een vijf voor een tentamen, toen hebben ze mij vijf minuten laten tieren. Daarna kreeg ik van alle kanten hulp aangeboden. Dat is typisch IManage”

Internationale community

IManage wil dit gevoel de komende jaren uitbouwen, vooral onder internationale studenten. “We willen onszelf echt blijven neerzetten als internationale vereniging, waar iedereen bij mag. Sowieso werken we hard aan het verbeteren van de internationale community binnen IManage. We hebben een internationale commissie opgezet en hopen zo meer studenten aan te trekken die niet uit Nederland of Duitsland komen,” aldus Lisa. “Afgelopen jaar is de academie opgesplitst, dat brengt veel veranderingen met zich mee. Als ze volgend jaar gesetteld zijn, kan het alleen maar beter gaan met IManage. Het leuke aan onze de academie vind ik dat ze ons echt willen helpen en veel geven om de studievereniging. Sommige docenten gaan zelfs mee op studiereis.”

‘Het lustrum wordt één groot feest’

Deze week is dus tijd voor hun lustrum. Lisa slaapt er naar eigen zeggen al een flinke tijd slecht door en ook Mart, die normaal altijd het hoofd koel houdt, is zenuwachtig. “Het lustrum organiseren is de kroon op mijn IManage-carrière. Om de activiteiten te bepalen, heb ik de commissieleden thuis uitgenodigd, voor ze gekookt en onder het genot van een kratje bier zijn we gaan brainstormen. Aan het einde van de avond wisten we wat we wilden doen.” Op het programma staat onder andere een poolparty in Aquadrome. “Daar hebben we heel veel moeite voor gedaan en ik kijk er erg naar uit. Er kan gedanst en gezwommen worden en natuurlijk gaat de bar open. Ook heb ik veel zin in het gala, dat is de enige activiteit die wij vanuit het bestuur hebben ingebracht. Dat hoort voor mij echt bij een lustrum,” vertelt Lisa.

Toekomstdromen

Hebben de twee nog toekomstdromen voor IManage? “Het klinkt zoetsappig, maar ik hoop eigenlijk dat de vereniging hetzelfde blijft en een veilige haven is voor iedereen. Het lustrum is onze nalatenschap, we maken er een topjaar van en geven het stokje volgend jaar door aan de nieuwe bestuurders. Ik zou het heel leuk vinden als dit artikel over vijf jaar door het bestuur gevonden wordt en we een uitnodiging krijgen voor het tienjarig bestaan,” aldus Lisa. “En ik wil een standbeeld,” voegt Mart eraan toe.

IManage lustrum 2018.jpg

Het huidige bestuur van IManage