Enschede - Stadscampus

Saxion-masters beloond met kwaliteitskeurmerk topleiding

Leestijd Minuten

Drie van de acht beoordeelde Saxion-masters hebben vandaag het kwaliteitszegel topopleiding gekregen. Dit is te lezen in de Keuzegids Masteropleidingen 2018, die vandaag is verschenen.

Saxion heeft in de categorie middelgrote hogescholen een gedeelde zesde plaats behaald (van de 11 hogescholen).

Drie topopleidingen

Drie masters krijgen in de Gids 2018 het kwaliteitskeurmerk topopleiding. Ze hebben een score van minstens 75: Health Care and Social Work (score 85), Leren en Innoveren te Deventer (76) en de joint degree Master of Urban and Area Development (76). Zij mogen het hierbij behorende kwaliteitszegel voeren. Vorig jaar ontving de Master of Urban and Area Development als enige Saxion-master het kwaliteitskeurmerk.

Frans Pol, kwartiermaker van de Saxion Research & Graduate School: “We zijn erg trots, omdat hiermee onze hbo-masters op de kaart worden gezet. Voor zittende bachelorstudenten is dit een mooie motivatie om door te stromen naar een Saxion-master.”

Over de scores

De scores zijn grotendeels gebaseerd op het oordeel van de studenten, zoals gegeven in de Nationale Studenten Enquête (NSE). Daarbij spelen thema’s als programma, docenten, onderzoek, praktijkgerichtheid, studeerbaarheid en begeleiding een rol.

Kijk voor meer informatie op de website van de Keuzegids.