Laurens de Graaff
Ondernemerschap

Topsecret: technische vinding van Laurens de Graaff

Van een student Ruimtelijke Ordening en Planologie verwacht je niet direct een onderneming in de technische hoek, maar Laurens de Graaff laat zich niet in een hokje plaatsen. Want juist omdat techniek niet direct te maken heeft met zijn opleiding, stage of werk is het voor hem een mooie ontsnapping aan ‘alles wat moet’.

#hoedan

“Ik word enthousiast van techniek en ik wil dat het ook werkt op mijn manier. De techniek moet in dienst staan van de gebruiker en dus ook toegankelijk zijn voor iedereen. Het bijzondere van mijn product is dat het al werkt.”

Nog even topsecret

“Ik kan helaas nog niet heel veel vertellen over het product, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat er straks iemand met mijn idee aan de haal gaat. Wel kan ik vertellen dat mijn product een brug slaat tussen de techniek in huis en de gebruiker. Mijn product komt bij jou in de woonkamer te liggen om jouw slimme huis aan te sturen…”

Laurens heeft zijn product zelf gemaakt, gebruikt het prototype zelf en ziet echt een gat in de markt. Mensen die langskomen en het product gebruiken zien hier ook mogelijkheden in en hij heeft zelfs al klanten!

Uiteindelijk wil Laurens zijn product gaan produceren en verkopen. Het lijkt hem vooral super gaaf wanneer een slimme vinding van hem straks gewoon door andere mensen gekocht en gebruikt kan worden.

Vrije uurtjes goed benutten

Vanaf november 2017 is Laurens al met zijn missie bezig en hier gaat veel tijd in zitten. Naast zijn stage, werk en hobby is er eigenlijk te weinig tijd over, dus gaan er vooral veel weekenden en avond in zitten. En in de vakanties kan hij grote stappen zetten! Want Laurens werkt óók nog voor het Programma Betatechniek van Saxion. Een druk baasje dus!

Investeer lekker in jezelf en ga proeven waar jouw interesses liggen, ook buiten je studie om!

Laurens de Graaff

De gouden tip van Laurens

• “We leven in een wereld met Google. Een wereld waarin alles kan! Ik ben een Planoloog, maar puur uit interesse heb ik mijzelf met de hulp van Google leren programmeren en daardoor heb ik nu gewoon een goed werkend product."
Winnaars Saxion Ondernemers Award vorig jaar

Saxion Ondernemersaward 2018

Op woensdagavond 30 mei staat de Gasfabriek in Deventer in het teken van de Saxion Ondernemers Award 2018. Vijf finalisten strijden om de titel: 'Saxions Ondernemer van het jaar 2018'. Benieuwd welke finalist er vandoor gaat met het startkapitaal van €5.000 en één jaar begeleiding van founding partner EW Facility Services? Kom naar de finale en maak het live mee!