Eindwerken HBO-ICT: vindingrijke oplossingen voor maatschappelijke problemen

Eindwerken HBO-ICT: vindingrijke oplossingen voor maatschappelijke problemen

Robots in de zorg? Blockchain inzetten bij de productie van meubels? Apps die helpen in de verslavingszorg? Je kan het zo gek niet bedenken of waarschijnlijk is er wel een opdracht over uitgevoerd door tweedejaars HBO-ICT studenten! Woensdag 11 juli worden deze projecten getoond tijdens een demonstratiemarkt.

Aanstaande woensdag organiseren HBO-ICT  studenten een demonstratiemarkt in de Grote Kerk in Enschede waar ze hun eindwerken van het “HBO-ICT bv”-project tonen. In dit project werkten ze een kwartiel lang om een probleem van een opdrachtgever te verhelpen.

Opdrachten uit het bedrijfsleven

Met meer dan dertig verschillende opdrachtgevers uit het bedrijfsleven en verschillende lectoraten hebben ongeveer 180 studenten zich de afgelopen acht weken bezig gehouden met het uitdenken, ontwerpen, onderzoeken en realiseren van de verschillende oplossingen op IT gebied.

Kom je ook?

De studenten vertellen je graag meer over de projecten waar zij zo hard aan hebben gewerkt, dus bezoek aanstaande woensdag tussen 14.30 en 17.00 uur de demonstratiemarkt in de Grote Kerk te Enschede. Aanmelden is niet nodig, het is open inloop.