Saxion Deventer

Installatie Irene Visscher-Voerman als lector Innovatief en Effectief Onderwijs

Vandaag werd Irene Visscher-Voerman bij Saxion in Deventer geïnstalleerd als lector Innovatief en Effectief Onderwijs. Tijdens de themamiddag rond curriculumvernieuwing in het hbo sprak zij haar lectorale rede uit.

Daarnaast bestond de middag uit een aantal workshops. Daarbij lag de focus onder andere op de manier waarop studenten het onderwijs van de toekomst zien en op het ontwerpen van authentieke leertaken die aansluiten bij de complexe werkelijkheid.

Innovatief en Effectief Onderwijs

Het lectoraat Innovatief en Effectief Onderwijs onderzoekt, ondersteunt en adviseert op het gebied van een aantal onderwijskundige thema's, zoals onderwijskundig leiderschap, docentprofessionalisering, talentontwikkeling, curriculumontwikkeling en studieloopbaanbegeleiding.

Binnenkort vertelt Irene Visscher-Voerman op saxion.nl over haar onderzoek en de activiteiten van haar lectoraat.

Irene Visscher-Voerman
Anne Hurenkamp

Anne Hurenkamp is redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie van Saxion. Schrijven maakt haar gelukkig. Vooral als het om een persoonlijk portret of over onderzoek gaat. Als lezer, luisteraar, schrijver en podcaster gaat Anne ook graag op zoek naar mooie verhalen uit de geschiedenis van de popmuziek. In haar vrije tijd is ze bovendien boekenliefhebber en Beatlesblogger.