Toussaint en Mulder
Corporate

Heracles Almelo en Saxion ondertekenen samenwerkingsovereenkomst en zijn innovatiepartners

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Heracles Almelo en Saxion hebben woensdagmiddag een samenwerkingsovereenkomst getekend die de voetbalclub en de hogeschool aan elkaar verbindt als innovatiepartners.

De overeenkomst werd door Rob Toussaint, algemeen directeur van Heracles Almelo, en Anka Mulder, bestuursvoorzitter van Saxion, getekend in het Muziekcentrum van het Wilmink Theater in Enschede tijdens het M’eat our Talent-diner, het exclusieve voorprogramma van de Saxion Ondernemers Award. Ook Wouter van den Berg (commercieel manager Heracles Almelo) en Ivar Hageman (innovatiemanager Heracles Almelo) waren hierbij aanwezig.

Innovatie-initiatief

In april van dit jaar werd al bekend dat beide partijen samen met enkele regionale overheden en bedrijven een innovatie-initiatief in het leven roepen, met het doel om het onderwijs en het bedrijfsleven beter met elkaar te verbinden. Met de ondertekening van de overeenkomst is de samenwerking officieel bekrachtigd en kan Ivar Hageman, vanuit Saxion gedetacheerd als innovatiemanager van Heracles Almelo, zich gaan richten op het opzetten van een samenwerkingsmethode, subsidiemogelijkheden verkennen en interessante onderzoeksopdrachten ophalen om deze door Saxion-lectoren en -studenten in het stadion uit te laten voeren. “Mooi is ook de verbinding die gelegd kan worden tussen lectoraten en het bedrijfsleven. Zo kunnen lectoraten van Saxion het bedrijfsleven ondersteunen bij het realiseren van innovatie en verkennen we de mogelijkheden om gezamenlijk onderzoek met het bedrijfsleven te doen”, aldus Hageman.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.