Kariene Woudt
Onderzoek

Onderzoek TechYourFuture uitgelicht: Talentgerichte loopbaangesprekken met passie voor techniek

Leestijd Minuten

Dr. Kariene Mittendorff is associate lector Studieloopbaanbegeleiding bij hogeschool Saxion. Zij was projectleider van het onderzoeksproject in het vo getiteld ‘Talentgerichte loopbaangesprekken met passie voor techniek’. Inmiddels zet zij dit vo-onderzoek voort in het hbo onder de titel ‘Talentgerichte loopbaanbegeleiding en reflectie binnen technische hbo-opleidingen’.

Van beide onderzoeken is de impact inmiddels tastbaar en aantoonbaar: “Dat komt omdat wij de schoolpraktijk heel praktisch en resultaatgericht bij onze onderzoeken betrekken. We onderzoeken en ontwikkelen sámen. Dat zien we terug in hoe de opbrengsten vervolgens hun eigen leven gaan leiden.” De beide onderzoeken in het vo en hbo passen samen naadloos in het concept van de doorlopende leerlijn.

Het interview met Kariene Mittendorff lees je hier (pdf).

Vrijdag 14 juni is TechYourFuture aanwezig op het Saxion Smart Solutions Festival. Tijdens dit festival kunnen we je meer vertellen over dit onderzoek.