Een groep studenten, docenten en accountants netwerken in de centrale hal van Saxion in Deventer. Tussen de mensen staan grote banners van de bedrijven. De foto is van boven genomen.

Nieuwe technologieën en kennisdeling tijdens Accountancy Seminar

Op 20 juni kwamen accountantskantoren, studenten en docenten bij elkaar voor een Accountancy Seminar. Tijdens dit event spraken zeventien accountantskantoren met studenten uit het tweede, derde en vierde jaar van hun opleiding. Nieuwe ontwikkelingen, mogelijkheden voor (afstudeer)stages en de toekomstplannen van de studenten stonden centraal. Zowel grote accountantsorganisaties als kleinere regionale accountantskantoren waren aanwezig.

Doelen van de seminar:

• kennis van het werkveld delen met Saxion, en vice versa —belangrijk was vooral kennis op het gebied van Living Technology (dataanalyse, MOOCs en blockchain-technologie), internationalisering en gedrag & ethiek;
  • Saxion-studenten wijzen op vervolgopleidingen tot Registeraccountant (RA) en Accountant Administratieconsulent (AA);
  • nog vaker en beter samenwerken.

Saxion-docenten hebben de kantoren meegenomen in hun Massive Open Online Course (MOOC) Business Analytics, waarin Accountancy-studenten leren werken met data. Ze analyseren en visualiseren data en gebruiken hiervoor de nieuwste tools op dit gebied: Power BI, Disco en Tableau.

Ook was er ruimte om het belang van gedrag & ethiek en de rol van internationalisering voor accountants te bespreken, en kregen docenten en studenten een update over de nieuwste technologische ontwikkelingen.

Ook interesse in een opleiding tot accountant? Bekijk onze bachelor Accountancy of post-hbo Beroepsopleiding Accountant Administratieconsulent (AA).