Enschede Experience
Studentenleven

Saxion-studenten brengen beleving in Enschedese binnenstad

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Muzikale hologrammen, interactieve ontdekkingstochten en gave games: het is slechts een greep uit de concepten die Saxion-studenten bedachten om beleving te creëren voor de bezoekers van het centrum van Enschede. Van dinsdag 9 juli tot en met donderdag 11 juli waren deze interactieve belevingen te ervaren in de Haverstraatpassage.

Het is voor het derde jaar op rij dat Enschede Promotie tweedejaars studenten Creative Media & Game Technologies inschakelt om interactieve concepten te ontwikkelen voor de binnenstad. Beleving toevoegen voor bezoekers staat hoog op de agenda van de citymarketingorganisatie.

Vakjury

De afgelopen tien weken werkten ruim zeventig studenten aan de meest uiteenlopende concepten en deze week werden deze tentoongesteld in de binnenstad. Een vakjury, bestaande uit Wilja Jurg (Tetem), Nicole Workel (Winkelhart), Hans Koning ter Heege (Stadsdeelmanager Centrum, Gemeente Enschede) en Marieke ter Brugge (Enschede Promotie), bezocht de studentengroepen tijdens de expositie om de verschillende ideeën te beoordelen.

Team Trial

De jury riep Team Trial (foto) uit tot winnaar. Zij ontwikkelden een spel dat gebaseerd is op het prisoners dilemma en dat door bezoekers gespeeld kan worden door de code op kassabonnen van deelnemende winkels te scannen. Het concept werd door de jury geroemd om de samenhang tussen de fysieke elementen, look & feel, verhaallijn, gekozen speltechnieken en –attributen. Dit werd gecombineerd met een hoge fun factor. “Het verhaal was goed en het zat technisch goed in elkaar,” aldus de jury. De studenten winnen een geheel verzorgde avond uit en Enschede Promotie onderzoekt bovendien of hun concept daadwerkelijk uitgevoerd kan worden.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.