Tweedejaarsstudenten presenteren kledingcollecties tijdens modeshow

Tweedejaarsstudenten van de opleiding Fashion and Textile Technologies (F&TT) presenteerden hun collecties tijdens een modeshow in het DesignLab van de Universiteit Twente. De twaalf groepen ontwikkelden binnen acht weken een concept, collectie, merkvideo en bijpassende webshop. De collecties varieerden van damescollecties met origami tot herencollecties met vissershoedjes. Bij alle collecties speelde duurzaamheid een centrale rol.

Voor de modeshow spraken Sofie van de Stelt en Annemieke Koster over hun project en bedrijf. Sofie, vierdejaarsstudent F&TT­, is regiomanager van de Dutch Sustainable Fashion Week Enschede (4–13 oktober 2019, dus zet het alvast in je agenda!) en vertelde over haar zoektocht naar duurzaamheid in de fashionindustrie tijdens haar opleiding. Annemieke vertelde over haar eigen bedrijf, Enschede Textielstad, waarmee ze eigen stoffen weeft van gerecycled materiaal voor designers, mode- en interieurmerken.

Ook geïnteresseerd in fashion? Bekijk onze bacheloropleiding Fashion and Textile Technologies.

Twee jonge modellen lopen op een witte ondergrond in een helder verlichte ruimte. Aan beide zijden zit publiek dat kijkt naar de modellen. ftt-modeshow-2juli2019-2.jpg Jong model met een zwarte bril en donkere beanie poseert in een helder verlichte ruimte. Hij kijkt in de camera en draagt een blauw denim jasje. Twee jonge modellen lopen op een witte ondergrond in een helder verlichte ruimte. Aan beide zijden zit publiek dat kijkt naar de modellen. Jong model met een twee vlechten poseert in een helder verlichte ruimte. Ze kijkt in de camera en draagt een rode, gebreide jumpsuit en een doorzichtig regenjack, Twee jonge modellen lopen op een witte ondergrond in een helder verlichte ruimte. Aan beide zijden zit publiek dat kijkt naar de modellen. Jong model met blond haar loopt in een helder verlichte ruimte. Ze kijkt in de camera en draagt een wit, cropped jasje en een glanzende witte rok. Ze houdt met haar rechterhand haar rits vast. Jong model met blond haar loopt in een helder verlichte ruimte. Ze kijkt in de camera en draagt een wit, cropped jasje en een glanzende witte rok.