Onmisbare apps tijdens je studentenleven

Onmisbare apps tijdens je studentenleven

Roxanne van Norde
Roxanne van Norde Leestijd Minuten

Tegenwoordig zijn we allemaal vergroeid met onze telefoon. Niet zo gek, want je kunt er alles mee. Met deze apps haal jij alles uit je smartphone.

Kamertje zoeken

Het is chill om elke dag gevoederd te worden door papa en mama, maar een eigen stekkie is stiekem nog wel leuker. Je kunt doen en laten wat je wilt én je woont dichterbij Saxion (uitslapen!). Voor alle vogeltjes die zin hebben om het nest te verlaten: installeer de app van Kamernet en ga op zoek naar jouw droombezemkast. Zoek je liever een woning in Tinderstijl? Dan is Roomeasy jouw ware appliefde.

Betalen maar

Het studentenhuis is gevonden, maar je hebt natuurlijk geen zin om voor alle kosten op te draaien. Installeer Wie Betaalt Wat, noteer de namen van je roomies en registreer wat jij voor de rest aftikt. Over tikken gesproken, download Tikkie om de door jou betaalde knaken weer terug te vragen.

Goedkoop eten

Een musthave voor de Enschedese studenten: Too Good To Go. Deze app zorgt voor minder voedselverspilling en dat is naast goed voor het milieu, ook goed voor jouw portemonnee. De aangesloten eettentjes bieden hun producten in de app aan voor een fractie van de originele prijs. Winnen! Op dit moment is het alleen mogelijk om met creditcard of PayPal te betalen, maar na de zomer wordt hopelijk iDeal toegevoegd.

#Workworkwork

Moeite met effectief studeren? Flowtimer sleept je door de tentamenperiode heen. Hoe het werkt: je gaat 25 minuten volle bak aan de slag en daarna mag je vijf minuten lang doen wat je wilt. Een bak ijs leegeten? Je huisgenoot plagen? De nieuwe vriendin van je ex stalken op Facebook? De mogelijkheden zijn eindeloos. Daarna zet je de timer opnieuw. Wedden dat je aan het einde van de dag bergen werk verzet hebt?

Lijstjes maken

Heerlijk, lijstjes maken. Wunderlist is een uitkomst om je leven georganiseerd te houden. Maak hier je boodschappenlijst, bucketlist en een overzicht wanneer je welk tentamen moet gaan leren. Scheelt een hoop chaos in je hoofd.

HOI!

Of je meedoet aan de HOI hoeven we je al niet meer te vragen (want natuurlijk wil je dat niet missen), maar heb je de app al? Onmisbaar tijdens de introductieweek. Hierin staat alle informatie die je nodig hebt. Wees de rest alvast een stap voor en zet ‘m op je pokkie.

Liefde op het tweede gezicht

Voor iedereen die verliefd wordt op een voorbijganger, maar hem of haar niet durft aan te spreken. Tinder is passé en iedereen is aan het Happn’en. Hier kun je matchen met iemand die je in real life bent tegengekomen. Misschien heb je destijds je kans gemist, maar nu kan je hem alsnog pakken.

Let’s get the party started!

Saai feestje? Bring wat leven in de brouwerij met een ouderwets gezellig drankspelletje. Onze favorieten op de mobiel zijn Picolo en King of Booze. Heerlijke ijsbrekers voor een geslaagde avond met vrienden.

Roxanne van Norde

Roxanne van Norde heeft haar geweldige studentenleven in Enschede afgesloten met een diploma van de opleiding Media, Informatie en Communicatie. Ze had het zo naar haar zin bij Saxion, dat ze nu als redacteur werkt bij de Nieuwsredactie. Als ze niet aan het schrijven is, kun je haar vinden bij de hipste hotspots in town of achter de laptop om een nieuwe citytrip te plannen.