Handig! Op deze data is het introductiekamp van jouw studievereniging
Studentenleven

Op introductiekamp: 'Met een kleine voorsprong beginnen aan je studie'

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

De HOI-week is natuurlijk de ideale manier om je studie mee af te trappen, maar wist je dat je ook op introductiekamp kan gaan met een studievereniging? Op deze manier leer je de mensen kennen waar je de komende vier jaar direct mee te maken krijgt. "Ik had het niet willen missen."

Zo kun je als Fysiotherapie- of Podotherapie-student van zaterdag 24 augustus tot en met maandag 26 augustus op de fiets mee met studievereniging Tabula Rasa. “Door mee te gaan op ons kamp begin je al met een kleine voorsprong aan de HOI-week en je studie,” vertelt sociëteitsvoorzitter Calice Buma. “Je leert veel medestudenten en docenten kennen en daarnaast natuurlijk onze vereniging. De introductiecommissie heeft weer z’n best gedaan om een gevarieerd en leuk programma te maken voor het weekend.”

Elkaar leren kennen

Alexander Heerkes, voorzitter van studievereniging Construct sluit zich daarbij aan: “Het is bedoeld om door middel van leuke en gezellige activiteiten je medestudenten, docenten en ouderejaarsstudenten te leren kennen.” Het introductiekamp van Construct vindt plaats van vrijdag 13 september tot en met zondag 15 september. Zij richten zich vooral op de studenten Bouwkunde en Civiele Techniek.

'Niet willen missen'

Begin je aan de opleiding Verpleegkunde of Gezondheid & Technologie in Enschede of Deventer? Dan kun je van vrijdag 23 augustus tot en met maandag 26 augustus mee met studievereniging Hysteria. “Ik kende nog niemand,” vertelt Emma Vonk, die vorig jaar als eerstejaars Verpleegkunde-student het introductiekamp bezocht. “Maar ik heb dankzij het kamp veel leuke nieuwe mensen leren kennen. Je doet allerlei activiteiten, van een dropping tot koekhappen, maar er is natuurlijk ook elke avond tijd voor een gezellig feestje. Persoonlijk kan ik het iedereen aanraden en had ik het absoluut niet willen missen.”

Dit zijn de introductiekampen van komend studiejaar

Weten wanneer het introductiekamp van jouw opleiding plaats zal vinden? Bekijk hier het overzicht!

Tabula Rasa (Fysiotherapie; Podotherapie): 24 t/m 26 augustus

Hysteria (Verpleegkunde; Gezondheid & Technologie): 23 t/m 25 augustus

WATT (Technische Natuurkunde; Elektrotechniek; Technische Informatica; Nanotechnologie): 26 & 27 augustus

De LiNKtro van LiNK (Academie Creatieve Technologie): 24 t/m 26 augustus

Construct (Bouwkunde; Civiele Techniek): 13 t/m 15 september

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.