HOI 2019 dinsdag 27 augustus Deventer
Studentenleven

Warmte drukt stempel op Deventer academiedagen

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Je kunt het zien als de pre-party van de HOI: de academiedagen. Waar het maandag voor de kersverse studenten in Deventer vooral een dag was van zitten, luisteren en hier en daar een borrel, was het dinsdag tijd voor het actievere gedeelte. En het was warm. Heel warm.

Zowel in het Saxion-gebouw als in de binnenstad leerden studenten van de opleiding Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek elkaar beter kennen aan de hand van enkele uitdagende en minder uitdagende opdrachten. Het spel Driepoot, waarbij studentenkoppels die met één been aan elkaar verbonden zijn zo snel mogelijk een rondje om de fontein op de zonovergoten Brink moesten lopen (lees: stuntelen), zorgde voor de nodige bezwete koppies én hilarische struikelpartijen. Over een goede eerste indruk maken gesproken..

Rondleiding

Studenten die dit studiejaar beginnen aan de opleiding Sociaal-Juridische Dienstverlening (SJD) kregen een rondleiding in het gebouw waar menig SJD’er na zijn of haar studie misschien wel terecht hoopt te komen: het Stadskantoor van de gemeente Deventer. Na de bezichtiging was het voor hen tijd voor een wandeling door onder meer de historische binnenstad, waar ze later deze week ongetwijfeld nog eens terecht komen, maar dan in het donker, met een biertje en aangenamere temperaturen.

Sportdag

Op de velden van voetbalvereniging SV Helios werden de meeste zweetdruppels geproduceerd. Studenten en docenten van de academie School of Commerce & Entrepreneurship namen hier deel aan de sportdag, die werd georganiseerd door tweedejaars Commerciële Economie- en Sportmarketing-studenten. In de brandende zon klauterden de studenten onder meer over een wipe out-baan en trapten ze ballen op een levensgroot dartbord, maar wanneer het kon werd zo snel mogelijk de schaduw óf het opblaasbare zwembadje opgezocht. Uiteindelijk werd de sportdag vanwege de tropische temperaturen voortijdig afgeblazen, wat zorgde voor wisselende reacties (“Zo heet is het toch niet”, “Kunnen we mooi aan het bier”).

Ook voor ons is dit een mooie kans om de nieuwe studenten te leren kennen.

Marketing-docent Richard Leussink over de academiedagen in Deventer

“Het is gewoon te warm,” licht Sportmarketing-student Koen Warring namens de organisatie die keuze toe. “Het is jammer, maar het weer kun je niet bepalen. De studenten zijn nu vrij om hier nog even een ijsje te eten of een biertje te drinken. Dat gaan wij vast ook nog wel even doen.” Overigens namen ook enkele docenten mee aan de sportdag. “Heel leuk,” aldus marketing-docent Richard Leussink. “Ook voor ons is dit een mooie kans om de nieuwe studenten te leren kennen.”

Borrel

Studievereniging Balans organiseerde ’s avonds een borrel voor studenten die de komende jaren behoren tot de academie Financiën, Economie & Management. Voor deze financiële experts in spé is het te hopen dat ze een juiste berekening hebben gemaakt hoeveel biertjes ze kunnen drinken om ook de komende twee, eveneens warme, HOI-dagen goed door te komen.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.