Emma

Emma Hoogenraad wint Saxion Afstudeerprijs

Media, Informatie en Communicatie-student Emma Hoogenraad heeft de Saxion Afstudeerprijs gewonnen. Dit werd donderdag bekend gemaakt tijdens de opening van het hogeschooljaar. Met haar scriptie over stigma’s op psychische aandoeningen liet ze Electrical & Electronics Engineering-student Sujitha Ramkumar en Biologie en Medisch Laboratoriumonderzoek-student Amber Öztop achter zich.

Emma heeft met de inzet van videotechnologie en storytelling een meetbaar positief effect weten te realiseren bij jonge kijkers op het gebied van psychische aandoeningen. Volgens de jury liet ze hiermee de kwaliteiten zien van een volwaardig filmmaker, die zelfstandig kan opereren. De Afstudeerprijs levert haar een bedrag op van €1.500,-.

Tweede en derde prijs

Sujitha won de tweede prijs met haar afstudeeronderzoek naar grid stabilizing smart controllers, dat een belangrijke bijdrage leverde aan de elektrotechnische uitdagingen op het gebied van stabiele beschikbaarheid van duurzame energie. Amber, die de derde prijs in ontvangst nam, deed onderzoek naar reparatieprocessen die optreden in de chromosomen bij DNA-schade. Dit zijn processen die een belangrijke rol spelen bij het ontstaan van kanker.

Saxion Afstudeerprijs

Op jaarbasis studeren ongeveer vierduizend Saxion-studenten af. Bij de start van het nieuwe studiejaar reikt Saxion prijzen uit voor de beste afstudeerscripties van 2019. Dit jaar zijn er 29 afstudeerwerkstukken ingezonden en voor het eerst in de jarenlange traditie van de Saxion Afstudeerprijs bestaat de top drie volledig uit vrouwen.

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.