tips herfstvakantie
Studentenleven

Tips voor een geslaagde herfstvakantie

Portret van Leontien
Leontien Biemold Leestijd Minuten

De herfstvakantie staat voor de deur. De eerste vakantie van het schooljaar en dus ben je er waarschijnlijk ontzéttend aan toe… Weet jij al wat je gaat doen? Met deze tips hoef je je de komende week niet te vervelen!

Eerst even bijkomen

De eerste weken van het schooljaar zitten erop en dus ben je waarschijnlijk wel even toe aan een lekkere break. En wat is er nou fijner dan even een weekje relaxen? Dat kan op een vakantiebestemming, maar ook gewoon thuis. Netflix, gamen, chillen met je vrienden, biosje pakken… You know the drill!

Time for action!

Toch zin in iets actiefs? Ga dan het bos in! Dit is natuurlijk wel een activiteit die het leukst is met mooi, droog herfstweer. Kun je direct Insta-proof plaatjes schieten, want hoe mooi zijn al die herfstkleuren met een extra filtertje erover?!

De vakantie is trouwens ook altijd een mooi moment om de sportschool (een keer extra) op te zoeken. Gewoon omdat het kan en het excuus van ‘geen tijd’ natuurlijk volstrekt ongeloofwaardig is! ;-)

Zin in andere activiteiten? Check hier de evenementenkalenders van Deventer, Enschede & Apeldoorn

Maak jezelf nuttig

Ben je een beetje bijgekomen van het chillen of sporten? Dan kan het fijn zijn om ook nog even wat nuttigs te doen. Denk aan het opruimen van je kamer (je moeder zal je dankbaar zijn) of het opschonen van je kledingkast. Om je te laten inspireren kijk je natuurlijk eerst ff de Marie Kondo serie op Netflix, dan weet je precies hoe je dat moet aanpakken. En wist je dat je van alle overtollige items cash kunt maken? Sites als Markplaats en de nieuwe app Vinted helpen je graag om van je oude spullen af te komen. En studieboeken die je niet meer gebruikt? Die verkoop je natuurlijk gewoon via bol.com. Cash is king!

En studieboeken die je niet meer gebruikt? Die verkoop je natuurlijk gewoon... Cash is king!

kleding.jpeg

Herfsttijd is bokbiertijd

Heb je zin om met je vrienden te proosten op de herfst? Dan kun je aanstaande zondag in Hengelo je hart ophalen tijdens de jaarlijkse Bokbierdag. Cheers en sterkte the day after... #dekaterkomtlater

Serious Business

Oké, de vakantie is natuurlijk niet alleen maar om te chillen. Het is óók een mooi moment om wat bij te beunen. Of is het voor jou hard nodig om wat achterstallig schoolwerk in te halen? Of je misschien alvast voor te bereiden op de toetsen die eraan gaan komen? Kan ook! Check hier de aangepaste openingstijden van alle Saxion locaties.

En wil je met iets anders 'zakelijks' aan de slag? Geef je LinkedIn-profiel dan een opfrisbeurt met deze tips.

En toen was de vakantie alweer voorbij...

Meestal is het zo dat zo'n vakantie voorbij vliegt. Niet erg toch? Want time flies when you're having fun. Zéker als je je met deze tips geen seconde hebt verveeld!

Portret van Leontien

Leontien Biemold

Leontien Biemold is redacteur bij Dienst Marketing en Communicatie en allround creative bij De Contentmaker. Haar motto: neem jezelf en het leven niet té serieus. Een dag niet gelachen, is een dag niet geleefd. Naast haar communicatiewerk vertrekt ze een paar keer per jaar naar Oostenrijk om skiles te geven. Verdere interesses: goede teksten, sterke koffie & flauwe grappen!