UT pride
Studentenleven

Universiteit Twente volgt Saxion met Th!nk with Pride-platform

Leestijd Minuten

In navolging van Saxion heeft ook Universiteit Twente een Th!nk with Pride-netwerk opgezet. Met dit platform, dat samen gaat werken met de Saxion-tak, richt de universiteit zich vooral op werknemers uit de LGBTIQ+-gemeenschap.

Foto: Utoday

Bij Saxion werd onder de noemer Th!nk with Pride eerder al een werkgroep in het leven geroepen, met zowel werknemers als studenten, die (zelf)acceptatie moet bevorderen. Zij delen sinds afgelopen vrijdag het kantoor (S253a) met studentenvereniging Exaltio, de LGTBIQ+-jongerenvereniging van Enschede. In november 2018 ondertekende Saxion bovendien als één van de eerste hogescholen in Nederland een overeenkomst met de Workplace Pride Foundation, dat het leven van de LGBTIQ+-gemeenschap in hun werkomgeving helpt verbeteren en hierover advies en ondersteuning geeft aan organisaties over de hele wereld.

Samenwerken

Onlangs heeft dus ook Universiteit Twente een Th!nk with Pride-netwerk opgezet. Hiermee richten zij zich op medewerkers uit de LGBTIQ+-gemeenschap. “Maar iedereen die zich verbonden voelt met de LGBTIQ+-gemeenschap en toe is aan een goed gesprek, is welkom,” benadrukt Eric Louis, een van de initiatiefnemers, op de website van de Utoday. Om eenheid te creëren hebben zij voor dezelfde naam gekozen en de twee netwerken zullen in de toekomst dan ook op regelmatige basis met elkaar gaan samenwerken.

TUDROM20181128 Workplace Pride Foundation 95.jpg

Event: Diversity & Inclusion in (High)Tech Twente

Tech@workplacepride and Saxion invite you to the half-day conference “Diversity & Inclusion in (High)Tech Twente: LGBTI & Allies leading the way” on the 5th of November in Enschede.