impressie opleiding

Saxion biedt gecertificeerde bijscholing GGZ-agoog aan

Hoe behandel en begeleid je cliënten met een verslaving of psychiatrische problematiek? En hoe ondersteun je ze bij hun maatschappelijke participatie. Zelfmanagement, empowerment, eigen regie en de visie op positieve gezondheid vormen hierbij belangrijke uitgangspunten. Daarbij wordt de eigen omgeving van de cliënt ook steeds meer betrokken bij de hulpverlening.

Tijdens de post-hbo GGZ-agoog leren studenten vanuit verschillende visies reflecteren op casuïstiek uit hun eigen praktijkomgeving en brengen ze eigen ervaringen in.
Begin februari starten de eerste studenten in deze nieuwe post-hbo waarbij Saxion maatwerk levert. Studenten kunnen in eigen tempo studeren en flexibel aan modulen deelnemen. Daarnaast is het door validatie mogelijk om het scholingsprogramma te verkorten.

Meer weten? Ga naar Saxion Deeltijd.