Finale FIRST® LEGO® League bij Saxion in Deventer
Corporate

Video: FIRST® LEGO® League Regiofinale bij Saxion Deventer

Leestijd Minuten

Op zaterdag 30 november verwelkomde hogeschool Saxion in Deventer de FIRST® LEGO® League teams voor de regiofinale Stedendriehoek. Ruim 70 scholieren tussen 9 en 14 jaar oud van scholen uit de Stedendriehoek gingen met elkaar de challenge aan.

De winnaar van de Champions Award waren de Go Bots van de Deventer Leerschool. Zij winnen tevens een ticket voor de Benluxfinale op 25 januari in Breda. De winnaars van de Benelux Innovation Award was de Verrijkingsgroep van Sine Limite.

Regiofinale Oost-Nederland
Op zaterdag 14 december vindt de FIRST® LEGO® League regiofinale Oost-Nederland plaats bij Saxion in Enschede. De winnaars van deze twee finaledagen gaan door naar de Benelux finale in Breda die plaatsvindt op 25 januari 2020. De winnaar van de Benelux finale mag naar het FIRST World Festival in Detroit.

Aan de slag met het thema ‘City shaper’
Het thema van dit jaar is ‘City shaper’. Meer dan ooit moeten we samen innoveren en problemen oplossen. Deelnemende leerlingen hebben de macht om steden, dorpen en plaatsen, die zij 'thuis' noemen, tot nieuwe hoogtes te brengen. Voor hen dé kans de toekomst te leiden en verbeteren.
De afgelopen maanden werkten de leerlingen samen met hun coaches aan een aantal opdrachten rondom een zelfgekozen vraagstuk binnen het thema ‘City shaper’: Wat als de leerlingen een betere wereld kunnen bouwen? Waar beginnen zij dan?

Organisatie regiofinales First LEGO League
De organisatie van de First LEGO League regiofinales is in handen van Programma Bètatechniek van Saxion. Het doel is om kinderen al op jonge leeftijd bewust te laten worden van de mogelijkheden van techniek. Hiermee willen zij aansluiten bij de groeiende regionale vraag naar geschoolde technici.