Saxion Pre Programma basischool
Organisatie

Nog veel meer te ontdekken voor leerlingen basisschool Veldzijde in Losser; ‘Groene en duurzame schoolomgeving’

Ben Lensink Leestijd 2 minuten Minuten

Dubbel feest was het woensdag 12 mei op de Losserse basisschool Veldzijde. Eerst was de opening van de eigen schoolbieb in de centrale hal en daarna van het Ontdekkingsplein achter de school.

Vóór de school was al een buurt- en school aanwezig. Maar voortaan kunnen de leerlingen zich ook uitleven op het fraai aangelegde ontdekkingsplein achter het schoolgebouw. Daar bevinden zich nu uitnodigende voorzieningen als een blote voetenpad, wilgentenenhut, kruidenpaal, kweekkas, wilde bloemenwei, moestuintje, perken vol planten, vogelkastjes, een wadi die het regenwater opvangt.

Dit is wat je noemt een echt belevings- en ontdekkingsplein. Om iets van op te steken, in te spelen en bewegen en natuurlijk ook voor het plezier. Volgens Maike Koch, juf van groep 3, is hier het afgelopen jaar door een groot aantal mensen met passie aan gewerkt. "Zo is een groene en duurzame schoolomgeving ontstaan die voor de leerlingen ruimte biedt voor beleving, verwondering, onderzoek, spel en bewegen. Studenten uit de studentenpool van Saxion hebben gezorgd voor leuke, uitdagende opdrachten op het gebied van techniek en wetenschap”, legt ze uit. Het Ontdekkingsplein is alleen geopend tijdens schooluren en voor de kinderen van de buitenschoolse opvang.

Lees hier het hele artikel

Saxi­on-studenten hebben gezorgd voor leuke, uitdagende opdrachten op het gebied van techniek en wetenschap

Maike Koch, een van de leerkrachten

Ben Lensink