Zabukifestival
Corporate

Zabuki Festival van start met thema 'Plastic'

Leestijd Minuten

Vanaf vandaag staat Saxion in Enschede in het teken van het Zabuki Festival! Ongeveer 420 basisschoolleerlingen uit groep 6, 7 en 8 van basisscholen uit de regio gaan aan de slag met proefjes en experimenten binnen het thema ‘Plastic’.

Tijdens het Zabuki Festival gaan leerlingen aan de slag met verschillende proefjes en workshops binnen het thema 'Plastic'. Want hoe haal je plastic zwerfafval uit de zee? Of hoe maak je je eigen bioplastic? Onder leiding van studenten van de opleidingen Chemie, de Pabo en Chemische Technologie gaan de leerlingen aan den lijve ondervinden hoe leuk en interessant techniek kan zijn.

Deelnemende scholen zijn:

• Drie-Eenheid uit Oldenzaal
  • Widerode uit Wierden
  • Holterenk uit Holten
  • Prinseschool uit Enschede
  • De Telgenkamp uit Hengelo
  • De Batavier uit Hengelo

Tijdens het festival nemen de leerlingen deel aan drie verschillende workshops. Meer info over het programma vind je hier.