DSC08836.JPG
Business

Health Holland en Saxion spreken over bijdrage aan Kennis- en Innovatieagenda

Een afvaardiging van Health Holland, onderdeel van de topsector Life Sciences & Health, heeft donderdagochtend in Deventer een bezoek gebracht aan Saxion. De ochtend stond in het kader van de bijdrage van Saxion aan de Kennis- en Innovatieagenda 2020-2023 van Gezondheid & Zorg.

In 2011 wees het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat negen topsectoren aan: gebieden waar het Nederlandse bedrijfsleven en onderzoekscentra wereldwijd in uitblinken. Via Health Holland stimuleert de topsector Life Sciences & Health innovatie in de gezondheidszorg en speelt het een verbindende rol tussen bedrijfsleven, overheid, kennisinstellingen, patiƫnten en maatschappelijke organisaties.

Kennis- en Innovatieagenda 2020-2023

Saxion presenteerde in Deventer enkele samenwerkingen met het werkveld, zoals bij de implementatie van techniek in de gezondheidszorg. Ook spraken beide partijen over de ambities en de visie van Saxion, maar vooral over de bijdrage van Saxion aan de missies van de Kennis- en Innovatieagenda 2020-2023. In deze agenda beschrijft Health Holland de ambities en doelen op het gebied van Gezondheid & Zorg binnen het veld van publiek-private samenwerkingen.