Paul van der Kraan en Anka Mulder

Saxion en FC Twente tekenen partnerovereenkomst

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Saxion heeft dinsdagavond op de nieuwjaarsreceptie van FC Twente een convenant getekend met de Enschedese voetbalclub. Beide partijen zien kansen om elkaar te ondersteunen bij de ontwikkeling van zowel hun organisaties als hun diensten.

Saxion organiseert in ieder geval dit jaar samen met FC Twente activiteiten op het gebied van sport, scholing, gezondheid, hospitality, kennisdeling, toegepast onderzoek, leefbaarheid en maatschappelijke betrokkenheid, om op die manier van Twente een nog vitalere regio te maken. Daarnaast ondersteunt Saxion de voetbalclub door middel van kennis, menskracht en organisatie.

Anka Mulder, voorzitter van het College van Bestuur van Saxion

Van en voor de regio

“Wij zijn van en voor de regio,” vertelde Anka Mulder, voorzitter van het College van Bestuur van Saxion, dinsdagavond in haar speech. “Dus ook voor de stad Enschede. Daarom vinden wij deze overeenkomst heel belangrijk. Saxion staat voor onderzoek en onderwijs en we willen ons op dat gebied inzetten voor FC Twente. Dat kan onder meer op het vlak van onder andere gezondheid, ICT, eventmanagement, veiligheid of maatschappelijke projecten in de wijk.”

Ontwikkelen van jeugdig talent

Algemeen directeur Paul van der Kraan gaf namens FC Twente aan blij en trots te zijn met de samenwerking. “Ook bij Saxion staat het ontwikkelen van jeugdig talent centraal,” constateerde hij. “Het is mooi dat we met deze samenwerking daar gezamenlijk een bijdrage aan kunnen leveren.”

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.