Coronavirus communicatie Saxion

Update 15: Toetsen gaan zoveel mogelijk online door

Leestijd Minuten

Saxion zet zich onverminderd in om al het onderwijs en toetsing zoveel mogelijk online door te laten gaan. In kwartiel 3 zijn we erin geslaagd de meeste onderwijsactiviteiten op afstand te organiseren. Dat geldt ook voor de meeste individuele toetsen en het inleveren van werkstukken en portfolio’s. Hieronder volgt meer informatie over de geplande toetsen van kwartiel 3. Aan het einde volgt nog specifieke informatie voor studenten van IBS.

Digitale en schriftelijke toetsen vanaf dinsdag 7 april

Vanaf 7 april nemen we de meeste digitale en schriftelijke toetsen weer af volgens het toetsrooster van kwartiel 3. Dat kan niet in de Saxion-gebouwen gebeuren, omdat die gesloten zijn. Daarom zullen we deze toetsen waar mogelijk online of in een andere toetsvorm aanbieden. Op die manier zorgen we ervoor dat je zoveel mogelijk onderwijs van kwartiel 3 ook in dit kwartiel kunt afronden.

Toetsen kwartielweek 3.8 (6-10 april)

Over hoe een toets in kwartielweek 8 precies wordt aangeboden (online of in een andere vorm) word je aanstaande maandag 30 maart uiterlijk 17.00 uur geïnformeerd vanuit je opleiding/academie.

Toetsen kwartielweken 3.9 en 3.10 (13-24 april)

Over hoe een toets in kwartielweek 9 en 10 precies wordt aangeboden (online of in een andere vorm) word je aanstaande woensdag 1 april uiterlijk 17.00 uur geïnformeerd vanuit je opleiding/academie.

Begin alvast met leren

Voor nu is het in elk geval goed om je in je studieplanning alvast voor te bereiden op deze toetsen. Je moet je vooraf intekenen voor de toetsen, maar wanneer je onverhoopt toch niet kunt deelnemen, behoud je je toetskans.

Afgelaste toetsen tot en met 6 april worden verplaatst

De schriftelijke en digitale toetsen die we tot en met 6 april hebben moeten afgelasten, worden later opnieuw aangeboden. Nadere informatie hierover volgt. Je verliest geen toetskans als je je hiervoor had ingetekend.

Ook over de toetsen in kwartiel 4 zullen we je later informeren.

Voor IBS-studenten: toetsen IBS 6-10 april

Over of en hoe een toets in de week 6-10 april precies wordt aangeboden (online of in een andere vorm) word je aanstaande maandag 30 maart uiterlijk 17.00 uur geïnformeerd door IBS.

Voor IBS-studenten: organisatieweek IBS 13-17 april

IBS onderzoekt welke eerder opgeschorte herkansingen en toetsen die oorspronkelijk gepland stonden tussen 16 maart en 3 april herpland kunnen worden in de organisatieweek. Hierover word je woensdag 1 april uiterlijk 17.00 geïnformeerd door IBS.