regen op de weg
Organisatie

Afstudeerders Civiele Techniek herontwerpen twee kruisingen in Haaksbergen op een klimaatbestendige manier

Leestijd Minuten

Afgelopen schooljaar hebben 3 studenten Civiele Techniek twee kruisingen in het centrum van Haaksbergen klimaatbestendig ingericht. Dit deden ze als afstudeerproject dat werd begeleid door een onderzoeker van het lectoraat Duurzame Leefomgeving en docent Civiele Techniek.

In het artikel worden kort de resultaten beschreven van het onderzoek. Tijdens het afstudeerproject zijn keuzes gemaakt (voor bijvoorbeeld materiaalgebruik zoals Rockflow) en is gewerkt met verschillende schetsontwerpen. Het volledige ontwerp en de gemaakte keuzes, met hun voor- en nadelen, zijn terug te lezen in het rapport van het project (op te vragen bij de auteurs of via de begeleider).

Lees hier het volledige artikel