Business

Robbert Hulleman is Eigenaar van Autoafleveren.nl en heeft zo’n 750 studenten in dienst

Kiki Hannink.jpeg
Kiki Hannink Leestijd Minuten

Alumnus Robbert Hulleman studeerde in 2009 af aan de opleiding Bedrijfseconomie. Inmiddels heeft hij al vijf jaar samen met een vriend een eigen bedrijf, Autoafleveren.nl. Zij verbinden studentchauffeurs aan ritten zodat zij auto’s kunnen afleveren op locatie. Ondertussen hebben ze bijna 750 studenten in dienst en leveren ze auto’s af door heel Nederland. Robbert's tip voor succes? "Ga vooral je gevoel achterna en zorg dat je plezier hebt in wat je wil gaan doen."

Welke opleiding heb je bij Saxion gevolgd?

“Ik ben in 2004 begonnen met de opleiding Accountancy, waarbij ik tijdens het tweede jaar geswitcht ben naar de opleiding Bedrijfseconomie. In mijn tijd waren de opleidingsprogramma’s in het eerste jaar gelijk. Zo kon je zonder studievertraging de overstap maken. Aangezien ik toch niet geheel overtuigd was van het feit dat ik werkzaam ging zijn in accountancy, heb ik gekozen voor de breedte. Met Bedrijfseconomie kun je meer kanten op en ook alsnog accountancy in, wat uiteindelijk toch gebeurde. In 2009 heb ik mijn diploma behaald.”

Wat doe je voor werk?

“Vijf jaar geleden heb ik samen met Rik Stoevenbelt AutoAfleveren.nl opgericht. AutoAfleveren.nl voert binnen de automotive [denk aan leasemaatschappijen en autodealers, red.] al rijdend het transport uit, waarbij indien gewenst uitleg over de auto wordt gegeven door onze chauffeurs. Wij hebben ongeveer 750 studentchauffeurs in dienst met landelijke dekking door heel Nederland. Onze klanten of opdrachtgevers zijn dan ook in alle provincies gevestigd. We voeren dagelijks ritten uit vanuit en naar alle regio’s in Nederland.”

Hoe ben je daarbij gekomen?

“Rik merkte vanuit zijn werkervaring op dat er weinig tot geen aandacht was bij het afleveren op locatie. Veel berijders bleven met vragen zitten nadat hun nieuwe auto was afgeleverd. Samen hebben wij vervolgens gebrainstormd hoe we in konden spelen op de wens van de berijder. Wij waren bekend met het bestaande concept van het al rijdende autotransport, daar we in onze studententijd zelf ook actief zijn geweest als studentchauffeur. Nadat we een goed ondernemingsplan op tafel hadden liggen, hebben we beiden onze baan opgezegd en zijn we er vol voor gegaan.”

Wat zijn jouw werkzaamheden?

“Sinds vorig jaar, toen we onze eerste vaste medewerker op kantoor aannamen, laat ik de operationele taken steeds meer los. Wel beheer ik nog altijd onze financiële huishouding en ben ik samen met mijn compagnon verantwoordelijk voor relatiebeheer en sollicitatiegesprekken met nieuwe (oproep)medewerkers. Daarnaast richten Rik en ik ons meer op de strategische kant, kijken we steeds vaker naar de lange termijn, waarbij we proberen processen verder te automatiseren.”

Wat vind je het leukste van je werk?

“Met name de vrijheid van het ondernemen bevalt meer dan uitstekend. Je bepaalt grotendeels je eigen agenda. Het zien groeien van je eigen bedrijf geeft veel energie en voldoening. Elke dag is anders, dat maakt het mooi en spannend. Alles samen doen met een enthousiast en gezellig team maakt het elke dag een klein feestje!”

Wat is het meest bijzondere dat je tot nu toe hebt meegemaakt?

“Dat zijn toch wel de bijzondere auto’s die wij al hebben getransporteerd en afgeleverd. Porsche, Bentley en een Ford Mustang, ze zijn allemaal al eens voorbij gekomen. Daarnaast leveren we ook regelmatig (dit soort) auto’s af bij BN’ers, van celebrities tot bekende voetballers.”

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“Met name de gezelligheid eigenlijk, haha. We hadden een vast clubje waarmee we elkaar in de trein ontmoetten en we gingen ook wel eens de stad in na de les of tussen de lessen door…”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen vinden?

“Ga vooral je gevoel achterna en zorg dat je plezier hebt in wat je wilt doen. Je bereikt het meest wanneer je je goed voelt bij wat je doet. Kijk daarbij goed naar de doorgroeimogelijkheden en stippel voor jezelf uit wat je doelen zijn voor de toekomst.”

Kiki Hannink.jpeg

Kiki Hannink

Kiki Hannink studeerde Creative Business bij Saxion en ontdekte zo haar passie voor schrijven. Graag deelt ze de verhalen van ambitieuze mensen om studenten te inspireren én haar eigen nieuwsgierigheid te voeden.