Anka Mulder, Voorzitter College van Bestuur

Anka Mulder herbenoemd als collegevoorzitter Saxion

Anne Hurenkamp
Anne Hurenkamp Leestijd Minuten

Anka Mulder is door de Raad van Toezicht herbenoemd als voorzitter van het College van Bestuur van hogeschool Saxion voor de periode van 1 januari 2022 tot 1 januari 2026. Zowel de Raad van Toezicht als Mulder vinden het belangrijk om vroeg helderheid te geven richting de hogeschool en samenwerkingspartners van Saxion.

Anka Mulder trad op 1 januari 2018 aan als voorzitter van het College van Bestuur en drukte in haar eerste bestuurstermijn, volgens Karl Dittrich (voorzitter van de Raad van Toezicht) een positieve stempel op Saxion als hogeschool en samenwerkingspartner. In de regio en ver daarbuiten. Dittrich noemt Mulder een goede, duidelijke en betrouwbare bestuurder die in de regio en zeker ook landelijk zichtbaar is.

Positie van Saxion versterkt

“De positie van Saxion is verder versterkt in de afgelopen jaren,” aldus Dittrich. “Saxion is zichtbaarder geworden, het praktijk-georiënteerd onderzoek is versterkt en de hogeschool maakte een start met het Saxion Onderwijs Model. Het afgelopen jaar, in de coronacrisis, heeft Saxion daarnaast laten zien dat het slagvaardiger is geworden. Anka Mulder heeft Saxion nadrukkelijker met de regio verbonden. Haar bereidheid om vier jaar door te gaan ondersteunen we als Raad van Toezicht dan ook van harte. Bovendien vinden we het getuigen van goed werkgeverschap om ons vertrouwen in Anka Mulder vroegtijdig kracht bij te zetten met deze herbenoeming.”

Verder vorm geven aan toekomstplannen

Mulder is verheugd met haar herbenoeming: “Ik ben blij opnieuw het vertrouwen te hebben gekregen en het voelt goed dat ik samen met een geweldige organisatie verder vorm kan geven aan de toekomstplannen van Saxion.” Terugkijkend op de afgelopen bestuursperiode, die als gevolg van de coronacrisis uiteraard onverwachte uitdagingen met zich meebracht, is Mulder trots op de veerkracht en wendbaarheid van de hogeschool en de bijdrage van Saxion aan de regio. “We blijven ons voor de regio inspannen als aantrekkelijke en toegankelijke hogeschool en met ons onderwijs en onderzoek bijdragen aan innovatiekracht en duurzame oplossingen voor het bedrijfsleven. Van Enschede tot Apeldoorn.”

Samen met vice-voorzitter Ineke van Oldeniel en Timo Kos vormt Anka Mulder het College van Bestuur van Saxion. De hogeschool heeft vestigingen in Enschede, Deventer en Apeldoorn en telt ruim 28.000 studenten.

Anne Hurenkamp

Anne Hurenkamp is redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie van Saxion. Schrijven maakt haar gelukkig. Vooral als het om een persoonlijk portret of over onderzoek gaat. Als lezer, luisteraar, schrijver en podcaster gaat Anne ook graag op zoek naar mooie verhalen uit de geschiedenis van de popmuziek. In haar vrije tijd is ze bovendien boekenliefhebber en Beatlesblogger.