Schaepkens.jpg
Business

Alumnus Sophie speelt met Prontoo in op de vraag naar flexibele bezorgers

Tom Wassink
Tom Wassink Leestijd Minuten

Facility Management-alumnus Sophie Schaepkens (2019) begon al tijdens haar studie met haar bedrijf Prontoo, een platform waar bezorgers zich kunnen inschrijven op flexibele diensten en waarmee ze inspeelt op de grote vraag naar deze bezorgers. “Spring juist af en toe in het diepe, ga moeilijke uitdagingen aan en gebruik je talent.”

Hoi Sophie, wat doe je voor werk?

“Eigenlijk ben ik tijdens mijn opleiding Facility Management al gestart met mijn huidige baan. Voor mijn afstuderen kreeg ik de optie om mijn scriptie te schrijven voor mijn eigen bedrijf. En zo gezegd, zo gedaan! In samenwerking met Saxion heb ik een onderzoek mogen uitvoeren voor de opzet van mijn eigen bedrijf, Prontoo.”

Hoe kwam je op het idee?

“Destijds was er veel vraag naar bezorgers. Ik wilde met Prontoo graag inspelen op dit bezorgerstekort. Na onderzoek te hebben gedaan bij diverse transportbedrijven en restaurants, bleek er grote vraag te zijn naar een bedrijf dat bezorgers kon inzetten bij ziekte of drukte. Zo is Prontoo ontstaan! Samen met het softwarebedrijf I-design hebben wij een digitaal platform ontwikkeld waar restaurants en transportbedrijven bezorgdiensten kunnen plaatsen. Onze bezorgers kunnen zich via het platform van Prontoo inschrijven voor de diensten die zij leuk vinden. Op deze manier bieden wij onze werknemers een flexibele en afwisselende job!”

Wat doe jij nu zelf bij Prontoo?

“Na de ontwikkeling van het platform zijn wij afgelopen jaar in mei live gegaan. Na vele brainstormsessies over de functionaliteiten van het platform ben ik nu verantwoordelijk voor de werving en selectie van bezorgers en bezorgrestaurants. Sollicitatiegesprekken voeren, relatiebeheer en marketingplannen opstellen horen ook bij mijn takenpakket. Heel divers dus!”

Sophie met een tip voor studenten van Saxion

Wat vind je het allerleukste aan je werk?

“De diversiteit, vrijheid en leuke contacten. Elke dag verloopt anders: ik heb leuke gesprekken met bezorgers, ik ga langs diverse klanten en daarnaast vind ik het ook geen probleem om rustig op kantoor de administratie bij te werken. Daarnaast investeren wij de aankomende periode actief in de groei van ons netwerk. Dit vind ik leuk en zeker een uitdaging!”

Wat is het meest bijzondere dat je tot nu toe hebt meegemaakt in je loopbaan?

“De gave samenwerking die wij zijn aangegaan met het bedrijf Nederland-eet. Zij zijn een etenbestelsite die de strijd aangaat met bestaande platforms. Dit doen zij door zowel de belangen van de restauranthouder als die van de eindconsument voorop te stellen. Met Prontoo ondersteunen wij de restauranthouders bij het inzetten van bezorgers. Via deze weg zijn wij samen een toffe samenwerking aangegaan.”

Wat is je het meest bijgebleven uit je Saxion-tijd?

“De leuke tijd die ik heb gehad met mijn medestudenten. Maar daarnaast ook mijn stage die ik heb mogen lopen op Bonaire. Dit was voor mij een hele gave ervaring. Verder heb ik tijdens mijn minor ook een erg leuke tijd gehad op ArtEZ, de hogeschool voor de kunsten.”

Welke tips heb je voor studenten die ook een mooie baan willen?

“Vind vooral een baantje waar jij blij van wordt! Het is niet altijd eenvoudig om te bereiken wat je wil. Sta eens stil om te bedenken wat echt bij jou past. Spring juist af en toe in het diepe, ga moeilijke uitdagingen aan en gebruik je talent. “

Tom Wassink

Met een journalistieke én een marketingachtergrond is Tom Wassink als online redacteur bij de Dienst Marketing en Communicatie altijd op zoek naar een verhaal. In zijn vrije tijd houdt hij zich, zowel binnen als buiten de lijnen, vooral bezig met sport en dan in het bijzonder met voetbal.