Britt.jpg
Studentenleven

Britt loopt stage bij Hearst en werkt nu voor verschillende magazines

Britt Bakker zit in het derde jaar van de opleiding Bedrijfskunde en loopt nu stage bij Hearst, dat de uitgever is van onder meer Cosmopolitan, Elle en Harspers Bazaar. Ze wist dat ze graag iets wilde doen met beauty, mode en lifestyle. "Je werkt ontzettend lang naar de events toe en als je dan uiteindelijk kan zien wat je als team hebt geregeld, is dat echt superleuk."

Hi Britt, waar loop je stage?

"Bij Hearst, Hearst is een mediabedrijf waar vele tijdschrifttitels onder vallen. Denk aan, Cosmoplitan, Elle en Harpers Bazaar. Ik loop stage op de afdeling Hearst Live. Ik was opzoek naar een leuke stage en kwam onverwachts deze stage tegen. De vacature tekst sprak me heel erg aan, ik heb meteen gesolliciteerd. Later hoorde ik dat ik de eerste sollicitant was, dus dat was heel toevallig. Ik ben toen uitgenodigd op gesprek en later aangenomen op de functie Stagiaire Project Management."

Waarom wilde je daar stagelopen?

"Vanaf het moment dat ik hoorde dat ik stage kon gaan lopen wist ik meteen dat ik iets wilde doen dat te maken had met beauty, mode, lifestyle etc. Toen ik Hearst tegen kwam en zag wat zij allemaal doen werd ik super enthousiast. Veel van de magazines van Hearst zijn namelijk bezig met beauty, mode, lifestyle en alles daaromheen. Ook projectmanagement sprak me enorm aan omdat ik het superleuk vind om met verschillende dingen bezig te zijn, overal iets te doen, veel te regelen en vooral lekker druk bezig zijn. De combinatie van deze twee en de locatie waren voor mij dat ik dacht 'Hier ga ik solliciteren.'"

Hoe bevalt je stage tot nu toe?

"Mijn stage bevalt echt super goed. Ik vind het supergaaf om bij Hearst stage te mogen lopen. De werkzaamheden zijn superleuk en ik heb een ontzettend leuk team met jonge meiden die supergezellig zijn."

Denk niet te veel in locaties en kijk ook buiten je woonomgeving.

Britt met een tip voor studenten om een leuke stage te vinden

Wat hoop je te leren bij je stage?

"Ik weet eigenlijk totaal niet wat ik later wil. Ik hoop door deze stage juist ook te weten te komen of ik dit bijvoorbeeld leuk vindt om later ook te doen. Zo hoop ik dat ik aan het eind van mijn stage een duidelijk beeld heb van wat een projectmanager allemaal doet. Daarnaast hoop ik meer te leren over de wereld van events in deze branche en de bijkomende aspecten zoals bijvoorbeeld influencer marketing en barteren."

Wat mag je allemaal doen?

"Ik pak simpelweg taken op van de projectmanager bij wie ik stage loop. Ik heb veel mailcontact met klanten en bedrijven waar we mee samenwerken. Dit kan verschillen van beautymerken tot locaties waar events gehouden worden. Ook intern heb ik veel contact met collega’s omdat er veel geregeld moet worden tussen de verschillende afdelingen."

Wat vind je het leukst aan deze stage?

"Het leukste aan deze stage vind ik, zoals ik net al aangaf, het team. En daarnaast vind ik het superleuk dat we als team Hearst Live ook echt aanwezig zijn bij de events. Je werkt ontzettend lang naar de events toe en wilt dan ook echt iets gaafs neerzetten. Als je dan uiteindelijk kan zien wat je als team hebt geregeld is dat echt superleuk om te zien."

Wat zijn jouw tips voor het vinden van een leuke stage?

"Veel blijven kijken, er komen elke dag wel weer nieuwe stages online. Denk niet te veel in locaties en kijk ook buiten je woonomgeving, dat heb ik ook gedaan! Het kantoor van Hearst is in Amsterdam. Het is superleuk om voor een half jaar ergens anders te wonen en stage te lopen. Daarnaast zou ik ook veel op LinkedIn kijken. Daar kun je heel makkelijk en overzichtelijk alle stagevacatures bekijken en je krijgt meldingen als er nieuwe stages zijn."