RenskeBolletje.jpg

Renske vond haar passie voor de voedselbranche tijdens haar stage bij Bolletje

Elcin Coraklar.jpg
Elçin Çoraklar Leestijd Minuten

Renske studeert Bedrijfskunde en heeft een passie voor de voedselmiddelenindustrie. Tijdens haar stage bij Bolletje heeft ze meegekeken binnen verschillende processen van het bedrijf. “Ik vind het altijd heel bijzonder om erachter te komen wat voor processen er achter etenswaren zitten”, vertelt Renske.

Hoi Renske, wil je jezelf voorstellen?

“Zeker. Ik zit in het derde jaar van de opleiding Bedrijfskunde. Ik heb ervoor gekozen om in het eerst half jaar stage te lopen. Bedrijfskunde is een brede opleiding, dus qua stage kon ik alle kanten op. Zelf vind ik marketing en sales heel interessant. Ik vind het leuk om bezig te zijn met het creatieve gedeelte van bedrijfskunde.”

Hoe is de opleiding opgebouwd?

“Afgelopen twee jaar hebben we vooral groepsprojecten gedaan. We hebben een adviserende rol gehad voor verschillende opdrachtgevers. Dat vind ik ook heel leuk aan de opleiding. Tijdens de studie krijg je onder meer te maken met financiële vakken, personeelsmanagement, marketing en procesoptimalisatie. Het is van alles wat en dat is ook wel de reden dat ik voor bedrijfskunde heb gekozen.”

Hoe ben je bij Bolletje terechtgekomen?

“Ik ben erg geïnteresseerd in de voedselbranche. Ik heb ook een bijbaan bij Hema en daar sta ik op de consumptieafdeling. Dat is de food- of versafdeling. De vacature van Bolletje kwam een keer voorbij. Ik kreeg gelijk het idee dat ik er wel bij zou passen. Ik werd nieuwgierig en heb gesolliciteerd. Toen mocht ik op gesprek komen.”

Renske kijkt tegenwoordig heel anders naar de schappen in de supermarkt

Waarom heb je een interesse in de voedselbranche?

“Ik vind het altijd heel bijzonder om erachter te komen wat voor processen er achter etenswaren zitten. Ook als je bijvoorbeeld in de supermarkt loopt, zie je dat elk product een lang proces heeft afgelegd totdat ze uiteindelijk in de schappen liggen. Ook over de schapadviezen wordt goed nagedacht. Aan de hand van data worden de schappen ingedeeld. En als consument zijnde denk je daar niet over na.”

Je kent de trucjes inmiddels natuurlijk! Kijk jij anders naar de schappen?

“Als ik een supermarkt binnenkom, kijk ik heel anders naar het schap dan dat ik een half jaar geleden deed. Ik kijk hoe het schap ingedeeld is en ik kijk naar de displays. Als de producten er niet zijn, betekent het niet alleen dat het niet leverbaar is, maar dat afspraken niet nagekomen zijn, bijvoorbeeld.”

Wat vond je het leukste aan je stage bij Bolletje?

“Het meest bijzondere was dat ik mee mocht naar het distributiecentrum. Ik heb ook gesprekken gehad met boodschappendienst Gorillas. Samen met een collega mocht ik daar het kennismakingsgesprek voeren om een assortimentsvoorstel te doen. Ook ben ik bezig geweest met social media. Het is heel leuk om uiteindelijk je eigen posts online te zien!”

Zie je jezelf later ook bij een bedrijf als Bolletje werken?

“Ik denk het wel. Ik heb het heel erg naar mijn zin gehad bij Bolletje en heb daarbij ook veel interesse gekregen voor de voedingsmiddelenindustrie. Bij welk bedrijf of in welke tak van de voedingsmiddelenindustrie ik zou willen werken, zou ik zo nog niet weten. Maar je zult mij zeker terug zien in deze branche.”

Heb je tips voor studenten die ook een stage moeten vinden?

“Ik denk dat je tijdens het zoeken van een stage gewoon dicht bij jezelf moet blijven en goed moet kijken naar jouw interesses. Ook moet je zeker niet bang zijn om de verkeerde keuze te maken. Dus er eigenlijk gewoon voor gaan!”

Ook Bedrijfskunde studeren bij Saxion?

Lees hier meer!
Elcin Coraklar.jpg

Elçin Çoraklar

Elçin studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze is erg ondernemend en heeft daarom ook altijd een volle agenda, maar toch houdt ze ruimte over om te genieten. In haar vrije tijd staat ze vaak in de keuken of droomt ze weg op Pinterest. Ook pakt ze regelmatig haar koffer om nieuwe plekken te ontdekken.