Enschede - Stadscampus
Studentenleven

Vier Saxion-studenten finalist bij FMN Student Awards 2021

De zes finalisten voor de FMN Student Awards 2021 zijn bekend. Een selectiecommissie heeft uit alle inzendingen drie scripties genomineerd in de categorie Bachelor en drie scripties in de categorie Master. In totaal zijn er maar liefst vier Saxion-studenten finalist.

De Saxion-finalisten in de categorie Bachelor zijn

• Nienke Herman - Vakantieparken: toekomstbestendig vanuit het duurzaamheidsperspectief
    Een analyse die inzicht geeft in de innovatiemogelijkheden, quick wins en uitdagingen voor de vakantieparken om mee te gaan in de duurzame ambities van de overheid.
  • Stefan Kaal - Het meten van kwalitatieve waarde van maatschappelijk vastgoed
    Om te concluderen of maatschappelijk vastgoed daadwerkelijk bijdrage levert aan de leefbaarheid in dorpen en wijken is het essentieel om dit te meten.

De derde finalist in deze categorie is Isha Dauwe van Breda University of Applied Sciences.

De Saxion-finalisten in de categorie Master zijn:

• Twan Bouwhuis - An experiment about the contribution of the physical environment towards a more effective police interrogation
    Dit experiment heeft een getuigenverhoor nagespeeld waarin deelnemers in de rol van getuigen een verdachte hebben beschreven. Daarin is onderzocht of muurkleur en zitcomfort invloed hebben op stresslevels, het vrijgeven van informatie en de accuraatheid van getuigenverklaringen.
  • Jesse Manenschijn-Ghuijs – From Contract Management to Contact Management
    Onderzoek naar de behoefte aan en het gebruik van flexibele (contract)afspraken in FM-partnerschappen in de snel veranderende omgeving en de mogelijke flexibiliteitsmaatregelen binnen de verschillende inkoopactiviteiten van uitbestede facilitaire diensten.

De derde finalist in deze categorie is Niels Kooiman van Zuyd University of Applied Sciences.

Kwalitatieve en relevante scripties

Alle inzendingen zijn door de selectiecommissie anoniem beoordeeld: de selectiecommissie wist niet wie de studenten zijn en aan welk opleidingsinstituut zij studeren. Commissielid Wil Gooskens van de Breda University of Applied Sciences laat weten dat de selectiecommissie zeer tevreden is met de kwaliteit en relevantie van de scripties: “Het zijn interessante en diverse onderwerpen die eens te meer de trends en ontwikkelingen binnen het vakgebied laten zien. Steeds meer scripties gaan over onderwerpen gerelateerd aan de grote maatschappelijke uitdagingen waar FM een wezenlijke bijdrage aan kan leveren. Een extra compliment voor het feit dat de studenten in tijd van corona hoogwaardige beroepsproducten hebben afgeleverd.”

Bekendmaking winnaars

De finalisten maken de komende weken samen met FMN een video waarin zij hun afstudeeronderzoek presenteren. In de tussentijd beoordeelt een vakjury de genomineerde scripties. Donderdag 25 november aanstaande bepaalt dit oordeel samen met het oordeel van de deelnemers aan het FMN Connect XL: ‘maak(t) de verbinding’ congres, welke studenten de bachelor- en masterscriptie met de meeste relevantie of grootste impact op het facilitaire vakgebied hebben geschreven.

Bevorderen van innovatief facilitair onderzoek

FMN is dé beroepsvereniging voor het facilitaire domein. De Commissie Onderwijs van FMN organiseert de FMN Student Awards 2021. Met de awards bevordert FMN samen met de facilitaire opleidingen in Nederland innovatief facilitair onderzoek door studenten, kennisdeling en de ontwikkeling van het vakgebied. De FMN Student Awards 2021 worden mede mogelijk gemaakt door LOOFD, het landelijk overleg opleidingen facilitaire dienstverlening.