SteijnErik.jpg
Ondernemerschap

Ondernemende studenten Erik en Steijn: ‘Je moet soms in het diepe spingen’

Steijn de Lepper en Erik Luttmer zitten momenteel in hun afstudeerjaar van de opleiding Creative Business. Drie jaar geleden hebben ze samen Think-Bold opgezet. “Ons doel is om meer diversiteit te creëren op gebied van onze diensten. Zo onderscheiden we ons van de concurrenten. We willen blijven doorgroeien.”

Hoi Erik en Steijn, hoe hebben jullie besloten om samen een bedrijf op te zetten?

Erik: “We hadden allebei al een eigen bedrijf voordat we elkaar leerden kennen. We zaten in dezelfde klas en op een gegeven moment raakten we aan de praat en dachten we laten we onze ideeën op tafel gooien en in gesprek gaan over onze bedrijven.”

Steijn: “In het begin zouden we meer een samenwerking doen, maar later klikte het zo goed dat we samen een bedrijf zijn begonnen.”

Wat voor bedrijf hadden jullie voordat jullie samen een bedrijf begonnen?

Steijn: “Ik was bezig met grafisch design en webontwerp.”

Erik: “Ik had een bedrijf in front-end web development en werkte ook als grafisch designer. Als je iemand hebt die goed is development en iemand in design werkt dat heel goed samen.”

De hoofdlijn van Think-Bold is online communicatie verbeteren en daarmee de target en doelen van onze klanten bereiken.

Wat bieden jullie precies aan met Think-Bold?

Steijn: “Destijds begonnen we met webdesign en web development met een stukje grafisch vormgeving erbij. Later kwam social media er ook bij.”

Erik: “Inmiddels zijn onze diensten gericht op social media en het versterken van de merkidentiteit. We geven bedrijven advies over hoe ze communicatie kunnen inrichten over de hele breedte.”

Hoe gaan jullie te werk?

Steijn: “Een klant komt altijd met een bepaalde vraag, die gaan we dan ontleden en daar horen uiteindelijk bepaalde middelen bij. Die middelen zijn best breed: het kan variëren van een website tot social media content. We geven advies over de communicatie aan de hand van het doel en werken dan de middelen uit.”

Erik: “De hoofdlijn is online communicatie verbeteren en daarmee de target en doelen van onze klanten bereiken.”

Hebben jullie hulp gehad bij het opstarten van jullie bedrijf?

Erik: “Nee, eigenlijk helemaal niet. We waren 19/20 jaar toen we begonnen en zijn gelijk in het diepe gesprongen. Wel hebben we veel onderzoek gedaan op het internet.”

Steijn: “Je moet ook soms in het diepe springen en het gewoon ervaren. Je bent jong en je weet niet zoveel. Maar je leert er juist van door het in de praktijk uit te voeren en een probleem in het moment op te lossen. Zo word je steeds beter en leer je denken in oplossingen.”

Netwerken is erg belangrijk. De juiste mensen op de juiste plek kennen en de juiste connecties hebben. Dat is echt een wereld van verschil.

Wat maakt jullie anders dan concurrenten?

Erik: “Ik denk dat wij ons onderscheiden omdat we alles bieden. Er zijn bureaus die gericht zijn op specifieke diensten, zoals SEO, social media, fotografie etc. en hebben vaak één specialisatie. Wij bedenken een campagne van begin tot eind en voeren het ook zelf uit.”

Steijn: “Ook onderscheidt ons merkidentiteit zich van andere bedrijven. We acteren in een niche qua klanten die ons aantrekken. We zien vaak dat we stoere, innovatieve bedrijven aantrekken.”

Wilden jullie altijd al ondernemen?

Steijn: “Ik vind het veel toffer om zelfstandig aan het werk te gaan. Het is superleuk om dingen zelf uit te vinden en te ondernemen. Ook wist ik op een jonge leeftijd al dat ik voor mezelf aan de slag wou gaan.”

Hebben jullie nog tips voor studenten die ook ondernemer willen worden?

Erik: “Begin op tijd! Je bent nu student en hebt geen verplichtingen en zorgen. Ook al maak je je idee niet af, je hebt dan een ervaringstocht bewandeld. Ik raad het iedereen aan!”

Steijn: “Je hebt nu nog paar jaar de tijd om te ontdekken wat er bij je past. Je kunt af en toe onderuit gaan, maar dat is ook niet erg. Heb je een leuk idee, probeer het en kijk of ondernemen wel voor jou is. Ook is netwerken erg belangrijk. De juiste mensen op de juiste plek kennen en de juiste connecties hebben. Dat is echt een wereld van verschil.”

Meer weten over de opleiding Creative Business?

Lees verder!
Elçin Çoraklar

Elçin Çoraklar

Elçin studeert Creative Business bij Saxion en werkt bij Saxion als Studentredacteur. Ze is erg ondernemend en heeft daarom ook altijd een volle agenda, maar toch houdt ze ruimte over om te genieten. In haar vrije tijd staat ze vaak in de keuken of droomt ze weg op Pinterest. Ook pakt ze regelmatig haar koffer om nieuwe plekken te ontdekken.

Gerelateerde artikelen

MarkeTwinn.jpg Ondernemerschap

De tweelingzussen van MarkeTwinn: ‘We zijn zó verschillend, waardoor we elkaar heel goed aanvullen’

01 juni 2022
Judith.jpg Ondernemerschap

Van hobby naar ondernemen: ‘Mijn doel is om zoveel mogelijk te leren over het ondernemen’

10 november 2021
Jorien.jpeg Ondernemerschap

Jorien inspireert en stimuleert mensen naar een duurzaam leven