Transgender Awareness Week 2022
Studentenleven

Studievereniging Queer houdt twee events in kader van Transgender Awareness Week 2022

Leestijd Minuten

Van 13 tot en met 19 november 2022 is het wereldwijd Transgender Awareness Week: een themaweek in de aanloop naar de Internationale Transgender Gedenkdag op 20 november. Op deze dag herdenken we wereldwijd de slachtoffers van transfobisch geweld. Studievereniging Queer organiseert daarom twee events.

Wil je in stilte zitten en/of een kaarsje branden voor degenen die we zijn verloren door queerfobisch geweld, dan kun je donderdag 17 november van 09.00 tot 15.00 uur terecht in de ruimte van Green Office in Deventer (centrale hal).

Trans-educatiedag

Om mensen te informeren over de transgemeenschap en de hindernissen waar je tegen aan kunt lopen, organiseren ze op vrijdag 18 november van 15.00 tot 17.00 in B3.18 (Deventer) een trans-educatiedag. Tijdens deze trans-educatiedag kun je een workshop over genderidentiteiten en voornaamwoorden bijwonen. Ook is Jill (transvrouw, initiatiefnemer van LHBTI+ Face It) aanwezig, om al je vragen over transitie, en de worstelingen die daarbij komen kijken, te beantwoorden. Je kunt hier vrij inlopen, vooraf aanmelden is dus niet nodig.

Kwetsbare doelgroep

Riona, één van de initiatiefnemers, vindt het belangrijk om aandacht te schenken aan de trans-community: "Dit is een kwetsbare doelgroep die vaak met discriminatie te maken krijgt. Het is essentieel voor Saxion om hier aandacht aan te besteden. Zo vergroten we het gevoel van gelijkheid en verbondenheid binnen de eigen scholenorganisatie."

Heb je vragen? Stuur Riona dan een e-mail, via 501191@student.saxion.nl.

Lees ook: