Solar Team Titatenstrijd.JPG
Studentenleven

Solar Team Twente voert titanenstrijd met Leuven op voorlaatste racedag

Solar Team Twente en het studententeam uit Leuven zijn in Australië op de voorlaatste racedag van de Bridgestone World Solar Challenge in een heuse titanenstrijd verwikkeld. Met een onderlinge afstand van slechts 25 minuten loopt de top twee ver voor op de rest van de concurrentie.

Het studententeam bewees vandaag ook als hecht team samen te werken. De studenten vormden een menselijke muur om hun auto te beschermen tegen de harde windstoten. Het team bracht de nacht door op zo’n 65 kilometer voor Coober Pedy. Hier waaide het gisteravond al stevig. Bij het wegrijden vanochtend bleek de frontale wind alleen maar sterker geworden. Ondanks dat deed Solar Team Twente vandaag weer meerdere pogingen om dichter bij de Belgen te komen. De Tukkers liepen namelijk gisteren fors in op de Belgen.

Spannend schaakspel

Een eerste poging van het Twentse team kwam vlak na de eerste stop. Solar Team Twente voerde het tempo met 15km/u behoorlijk op, maar de Belgen reageerden direct en deden hetzelfde. Hierdoor werd de eerste Twentse aanval van de dag afgeslagen. “Het kopiëren van de snelheid heet spiegelen en maakt het lastig om in te lopen op de concurrentie. Het is een schaakspel, waarbij beide partijen wachten tot de ander een fout maakt," aldus strateeg Mark Boulogne.